Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av notnaaa
Hej tänkte byta bil och har då börjat kolla på antingen en v70n eller xc70 från 05 till 07. Vill ha awd. Helst manuell men automat funkar. Tänkte mig 2,5t motorn. Dieseln är alldeles för dyr i skatt. Har ni nå tips vad man bör tänka på?Vad tycker ni om dom modellerna? Hatar att vara på verkstan(gör dom flesta, ialla fall då det gäller fel i bilen) Vill därför ha en pålitlig bil som man vet funkar och verligen är kvalite. Kör just nu en s60 2,4d automat. Tycker de har varit alldeles för mycket strul med den. Där lådan har bytts efter 17tusen mil, servopumpen och annat tjafs också havererat. Vill slippa sånt:) :D
av klima
White motorn med 4 eller 5 cylindrar är mycket stabil.
Två funktioner som är väldigt kul, men kräver mycket handpåläggning över tiden är Turbo och AWD.
Det låter som en v70 utan turbo, manuell låfda och framhjulsdrift, är vad du vill ha avseende kvalite och stabil funktion.

Avsteg från den formeln, blir roligare men avsevärt fler komponenter och "små-strul" över tiden. Själv tycker strulet är värt det.

AWD från 2007 är lite bättre, den har momentan awd, medans 2005 har 1/3 hjulvarv innan den greppar.
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]