Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ettup77
Min dieselvärmare vill inte starta när det blir riktigt kallt ute, däremot när det är varmare, c.a -10 så startar den utan problem. Jag försökte starat den manuellt nu och då hör man "klick"- ljud bakifrån och att den försöker tända framme till vänster. Sedan kommer ganska mycket rök o efter någon minut så stänger den av sig, vad är det för fel? kan det vara glödstiftet som måste bytas? När jag försökte var det c.a -19 ute...

MVH
Ettup77
av joakim__
hej jag har haft samma problem troligen är det vatten i dieseln det blir stopp i slagen från tanken till pumpen ja hadde i en flaska kdiesel sedan har det funka men funderar på göra ren tanken.
av Ettup77
thnx :) Jag testar. Fick låna firmans garage under dagen oxå, så om det sitter parrafin i slangen kanske det löser sig
av Wolve
Kolla om värmaren går på direktstart när du startat bilen när det är kallt (inte för att jag rekomenderar kallstarter..) Har batteriet för låg spänning när det är kallt så startar inte värmaren, men det gör den när generatorn laddar (om det är batteriet som är dåligt). Har samma problem på min transporter som inte startar värmaren i -20, men så snart man startat bilen, hoppar även värmaren igång. Så det blir batteribyte för mig iaf.
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]