Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Hejsan.

Nu var det dags att tillverka en till tråd, och det betyder ny bil :mrgreen:

Denna gång är det en 745 GL -90.
Köpt avställd.. Dock besiktad till sista mars 2011. Endast 7 ägare.
Så första jag gjort var att ställa på den.

Så lite info om den:
Motor: har ej kollat under huven än, men ska sitta en b230f där. Är iaf jävligt pigg trots sina 60k mil.
Låda: m47
Avgas: låter som att antingen är det stort hål någonstans, eller så är det avkapat någonstans, finns inget utblås baktill iaf.
Chassi/Övrigt: Rollad mattsvart.
Väldigt sänkt. Tonade bakrutor. Tonat lyktglas bak. Halvtonade framblinkers.
I övrigt verkar den ha klarat sig bra från rost, förra ägaren snacka om att han hittat rost i ena domkraftsfästet fram. Och så var det lite ytrost i ena skärmkanten bak.
Utrustad med c-lås iaf. Det är bra.
Och svetsdiffad bakaxel såhär lagom till vintern.
Har inte hunnit forska så mycket mer. Kommer såklart mer info såfort det är lite ljust ute.

En bild på kärran lär ni vilja se också.
Bild

Sen finns det ju defekter såklart, fattas lite plastdelar i mittkonsolen.
Den har fått sig en smäll på bakluckan nångång så den är lite sne i ena hörnet.
Hastighetsmätaren funkar inte.. inte heller tankmätaren.. men det är väl ganska vanligt på 740.
Nån lampa som e paj. Och ena extralyset är glaset trasigt på.
Är säkert mer grejer som är fel också, men det är iaf vad jag har konstaterat ikväll. :roll:

Så nu ni kanske undrar vad jag göra med den här, förutom att sladda runt i vinter med.
Ljud är väl en självklarhet, nu när det är kombi som gäller så får man såklart plats med lite mer.
Ska slänga på andra fälgar.. har ju faktiskt fixat ett par centrumvända 16" plåtisar nu så dom åker på snart.
Sen får jag se om jag ska tona om bakrutorna, då dom inte är av mörkaste laget. Vill ju inte att folk ska se vilja värdefulla grejer som finns i skuffen.
Och så måste jag såklart fixa dom smådefekter som finns.
Sen får vi väl se hur länge jag äger den, om jag har den så länge att jag måste besikta den i mars. :wink:

Mer kommer såklart.
Och en kommentar kan ni väl slänga in?
Senast redigerad av 25 Ståhl, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av päpplet
Duger säkert att flytta snövallar med :)
Om du tar en sväng ner hitåt sen och besöker någon sjöis kan du få med lite mittkonsolldelar hem :wink:
Användarvisningsbild
av Tofulus
Min första tanke när jag så bilen var att den riktigt skriker efter breddade/centrumvända plåtfälgar! Kommer att se grymt ut när du får dem under, väntar med spänning :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
dräparpulkan is the name! :D

Klart den påminner om en fylle-party-vagn.
Det kommer säkert förtäras alkoholhaltiga drycker även i denna bil..
Man kan ju inte direkt sätta några högre krav på en bil för det priset.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]