Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För mig är det extremt fult och smaklöst...fast jag har inget emot om någon har en annan smak.
MEN köp pirat och sätt på din egen bil och inte på fabriksnya bilar som ska pressentera något helt annat som du inte förstår!

Ps detta är inte riktat till någon av er, utan allmänt...
sandberg skrev:
andreas_lofgren skrev:Ni är också väldigt medvetna om att inte Volvo tillverkar en enda fälg själva? Så vad är egentligen "piratfälgar"?

Den här tråden är originalfetischism på ett närmast plågsamt sätt. Ge mig dotz fälgen vilken dag som helst istället för såna här traktorfälgar:
Bild
Bild

Volvos utbud av fälgar är verkligen inte uttömande direkt så att en ÅF själv valt att erbjuda andra fälgar ser jag inte som konstigt. De kanske helt enkelt har fått många förfrågningar om det?
Så du tycker de andra fälgarna är snyggare? Shit, smaken är verkligen som baken. Tycker Volvo gör riktigt snygga fälgar, de ligger nog 2:a efter BMW.
Ja smaken skiljer, jag gillar tex inte klossiga ekrar och avsaknaden av fälgbanor på fälgens utsidor.
Jag gillar smala luftiga ekrar och breda blanka fälgbanor

Sen är det ju klart, fälgarna ska ju matcha bilen, ju klossigare bil ju klossigare fälgar kan man ju ha.
crumpets skrev: Hade man varit lagd åt det hållet hade man kanske tyckt det var roligt att det är i just malmö man väljer att ghettopimpa kärrorna :roll:
Du får gärna förklara mer vad du menar med detta inlägg.

Personligen vill jag ha original fälgar på mina bilar, sommar- som vinterdäck. Det är väl i allra högsta grad en smaksak? Det är som att diskutera om bilen ska vara svart eller vit. Jag tror inte att de fälgarna försämrar bilens egenskaper mer än vad Volvos egna fälgar i samma storlek gör.
Helt klart en smaksak, själv införskaffade jag nyligen Volvo Minos 18 med nokian hakka dubbat. Hittade inte piratfälgar Som såg ut att vara något så Det blev original. Men visst, det kostade en slant och kanske inte helt optimal vinterkombo. Angående Bilias fälgar får jag nog säga att de känns lite retro, typ 80-tal och väldigt "cheap"
ungefär som bilia Jägersro känns, f.ö. Där jag köpte min bil. Men, smaken är som baken.......
Enligt senaste info så tror jag att Volvo Göteborg ätningen kommer att kontakta Bilia och att de fula piratfälgar aldrig hamnar på nya visningsbilar bilar igen!
Självklart har jag inget emot om någon sätter pira på sin egen bil... …
LÄS:

"Hej ...

Tack för ... ... ...

Vi vill givetvis att våra bilar i utställningshallarna enbart skall profileras med varumärket Volvo och vi kommer därför att ta en kontakt med den berörda Volvohandlaren."

Med vänlig hälsning
... ... ... ...
Volvo Car Nordic
Dept. 12510/VAKHC2S
SE40531 Gothenburg
Sweden
Telephone +46-... ... ... ...
Fax +46-... ... ...

Volvo. for life
Registered Office Göteborg,Sweden
Registration No. 556034-3484
Guligan skrev:
andreas_lofgren skrev:
Volvos utbud av fälgar är verkligen inte uttömande direkt så att en ÅF själv valt att erbjuda andra fälgar ser jag inte som konstigt. De kanske helt enkelt har fått många förfrågningar om det?
Det är knappast Volvos utbud som det är fel på, utan priset. Bilia lär väl ha några procent bättre marginal på dessa fälgar även om de är billigare. Frågan är om man inte rentav bryter mot Volvos representationskriterier. Volvo Personvagnars återförsäljaravtal är djävulskt detaljerade.
Ja, det är de. Men det gäller nog all handel numera. Vet inte om ni sett en Store Guide för klädföretag nån gång. 100 sidor med hur galgarna ska hänga och hur man ska visa plagget för kunden... suck. Inte kul att va ÅF längre:(
Fast varumärket är det värdefullaste Volvo har. Jag förstår fullt ut att de vill skapa en helhet och harmoni i upplevelsen. I den hallen på bilderna ser man bara fälgar men inga bilar......;) Och det är klart att Volvo vill marknadsföra sina egna artiklar.....konstigt annars.

Ja, hade jag varit Volvo så hade jag kontaktat återförsäljaren direkt vilket också skett. ALLT har betydelse för varumärket. Ja även logotyper, skyltar, utseendet på motttagningsdisken etc, etc.
OK, då ska återförsäljare heller inte leverera bilar med eftermarknadstonade rutor eller några andra tillbehör.

Jag blir ganska förbryllad över detta märkesbögeri. Köper ni alla era nya däck hos Volvoåterförsäljaren också? Tvättar bara bilarna med schampo köpt där, putsdukar där etc.

För att inte tala om dessa paket med eftermonterade skärmar i nackstöd man ser då och då för typ 9990 inkl playstation. Det måste väl också förbjudas och så får man välja RSE istället.

Att ni bara orkar, och dessutom skvallra för Volvo GBG.

Ibland blir man så trött.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]