Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pallewalker
Fick upp "Inget oljetryck stoppa motorn" på min V70 2,4T -01, Det rök ganska mycket ur avgasröret när jag startade, vit rök, men om det har med detta att göra vet jag inte, ca -15 ute. Kan kylan göra så att det inte blir nått oljetryck?, vågar inte ha i gång motorn så den blir varm heller :cry: Olja finns i och bilen har gått 25000 mil. nån som har nån idé på vart jag ska börja kolla? /Patrik
av inkognito
vad har du för olja? har du för tjock olja, så kan du få problem med oljetrycket, för kanalerna till oljetrycksgivaren är så himla tunn, så den tjocka oljan kommer inte dit, förrän den blivit varm.
Användarvisningsbild
av Tisdag
det kan vara silen i oljetråget som är igensatt. Kör inte med den så att turbon går sönder //Nicke
av Pallewalker
Tack för alla tips, skulle kolla vevhusventilationen igår men fick ge mig i denna kyla :evil: har inget garage :(
har bestämt mig för att låta en verkstad kolla på det i stället..
nu till ett nytt problem,

jag har automatlåda, hur är det med bogsering?
vissa säger att det inte är bra alls och vissa att man kan bogsera men inte längre än 5-6 km. biltransport kärran på macken var trasig så den kunde jag inte hyra.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Pallewalker skrev:Tack för alla tips, skulle kolla vevhusventilationen igår men fick ge mig i denna kyla :evil: har inget garage :(
har bestämt mig för att låta en verkstad kolla på det i stället..
nu till ett nytt problem,

jag har automatlåda, hur är det med bogsering?
vissa säger att det inte är bra alls och vissa att man kan bogsera men inte längre än 5-6 km. biltransport kärran på macken var trasig så den kunde jag inte hyra.
Det står garanterat i manualen. Min V50 får bogseras högst 80km i högst 80km/h.
av Pallewalker
Pallewalker skrev:Det står garanterat i manualen. Min V50 får bogseras högst 80km i högst 80km/h.
just det kanske ska kolla där först :oops:

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]