- tis 30 nov 2010, 08:06
Hm tittar man på deras hemsida så finns inte någon PSA motor med, kan ju vara så att dom inte får trimma dessa motorer pga avtal.
Moderator: Moderatorer
VolvoB20 skrev:Om nu motorn inte är så svag att man måste köra fullgas i testcyckeln.Den maximala accelerationen i cykeln på 0-70 km/h på 40 sekunder borde kärran orka med utan att gaspedalen behandlas direkt vårdslöst tycker man.
Peanuts skrev:Hur har det gått med din bil? Har den dragit ut batteriet något mer? Skickade du något mail till BSR och har du fått något svar?Guru skrev: Om jag har sett rätt i andra trådar så har du BSR mjukvara/trim i din bil. Det skiljer din från de flesta andra DRIVe.Jag har haft detta problem både med och utan BSR laddat i bilen. När bilen har varit inlämnad har BSR inte varit laddat i bilen. Personligen har jag dock svårt att tro att BSR skulle orsaka dessa fel, deras mjukvara går så vitt jag vet bara in och ändrar parametrar för motorstyrningen? Detta är jag dock inte helt säker på, ska dra iväg ett mail till BSR för att höra vad de säger.
Fråga: Har du haft BSR mjukvaran laddad när du haft problem med att batteriet dräneras? När bilen lämnats in till ÅF, var bilen återställd till orginal igen? Det kan ju förklara att ÅF inte hittar något fel på din bil.
Någon annan som haft problem med batteri i samband med icke Volvo/Polestar mjukvaror?
Guru skrev: Hur har det gått med din bil? Har den dragit ut batteriet något mer? Skickade du något mail till BSR och har du fått något svar?Bilen har gått bra nu sedan den var inne och fick batteriet bytt, det var en dryg månad sedan. Jag har sedan dess dagligen kört dieselvärmaren två gånger de dagar jag arbetat men då har jag även kört bilen ca 2,5 h till och från jobbet. Eftersom jag bor utanför Falun så har det även varit rejält kallt på sista tiden, temperaturer mellan -15 och -20 nästan varje dag.
MW76 skrev:CarMan skrev:Full laddat batteri ?Glöm att det är batteriet som är felet...
Hur långtid tar det att full ladda ett batteri?
Ombatteriet är halv fult = håller ca11,9V o bilen går nätt o jämt at starta
då tar det nog 3 tilar att nå 80% laddat.
sen tar det nog 5-6 timmar att ladda upp till 95%. & yttligare 3 timmar för att nå 100%
De flesta förbrukare i bilen drivs via styrmodul.. till dessa ligger direktmatning och styrning bus/signal .
En störning/ fel troligtvis i styrmodulen gör att bilen aldrig går till "sleeping-mode" med stor ström förbr som följd.
Nu handlar det bara om att hitta vilken´... ?:-/
plamek skrev:Min bil har stått still i nio dagar och startade (med nytt batteri) utan knot idag. Skönt. Hoppas det var batteriet som var dåligt, verkstadstiden kvarstår dock för felsökning samt att felmeddelande "Park Värmare Service erfodras" dykt upp.Igår fick jag äntligen in bilen på verkstaden för felsökning, men eftersom bilen startat hyfsat efter batteribytet ansåg man problemet ur världen och ingen felsökning utfördes... Man kände sej lite snopen. Jag fick ju ett nytt batteri tidigare efter lite tjatande, även om man menade att "batteriet är det absolut inget fel på" och bilen skulle in på en riktig felsökning av en expert på verkstaden. Nu menade man däremot att "självklart var det fel i batteriet, felsökningen struntar vi i" Sedan fick jag åter påpekandet om att jag använder dieselvärmaren för mycket, trots att jag förklarat tusen gånger att jag inte använder autostarten och att tiduret aldrig gått att använda pga låg batterispänning. Samma visa varenda gång...
Peanuts skrev: Jag har för några dagar sedan laddat in BSR i bilen igen och inte fått några batterivarningar eller liknande efter det.Har du uppdaterat din PPC med senaste mjukvaran från BSR kanske det inte längre är något problem?
Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]
Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]