- lör 27 nov 2010, 11:13
Eftersom det rör sig om Sthlm så finns det ju gott om garage att köra in i en liten stund för att se om det löser sig, gör det det så rör det sig nog mest om att kanske "avkännaren" behöver lite mer kyl/frost tåligt fett på sig.
Att köra på dielselvärmaren tror jag inte har så mycket effekt eftersom den värmer upp bilen invändigt och inte säkert att värmen når ut till avkännaren för att den skall tina upp.
Jag fick en gång ett problem med min förra V70 som gjorde att den hela tiden indikerade att huven var öppen även om den inte var så.
Detta i sin tur gjorde att man inte kunde larma bilen.
Väl på verkstaden konstaterade de snabbt att det var en gummibit elelr något som kommit i vägen för att indikatorn skulle kunna tryckas till och indikera rätt status för huven.
Datarolf skrev:Tack för svar, och säkert är det något som frusit. Anledningen till att jag inte åkt in till Volvoverkstaden är mycket enkel: Den är stängd fredag kväll till måndag morgon. Och det kunde ju vara användbart att ha tillgång till bil i helgen. Istället för varmgarage har jag värmt upp bilen med dieselvärmaren och kört runt en stund, utan positivt resultat. Vill ogärna ställa bilen i någon av köpgalleriornas garage olåst, och om jag kan låsa den där innebär det ju inte säkert att den går att låsa när jag återvänt hem till nu -13 grader.
Eftersom det rör sig om Sthlm så finns det ju gott om garage att köra in i en liten stund för att se om det löser sig, gör det det så rör det sig nog mest om att kanske "avkännaren" behöver lite mer kyl/frost tåligt fett på sig.
Att köra på dielselvärmaren tror jag inte har så mycket effekt eftersom den värmer upp bilen invändigt och inte säkert att värmen når ut till avkännaren för att den skall tina upp.
Jag fick en gång ett problem med min förra V70 som gjorde att den hela tiden indikerade att huven var öppen även om den inte var så.
Detta i sin tur gjorde att man inte kunde larma bilen.
Väl på verkstaden konstaterade de snabbt att det var en gummibit elelr något som kommit i vägen för att indikatorn skulle kunna tryckas till och indikera rätt status för huven.
Nuvarande:
V60CC B4 AWD MY21 (aut):
Tidigare:
V90 D4 AWD MY18
V60 D4 AWD MY15 (aut)
XC60 D3 AWD MY12
XC70 D5 AWD MY09
V70 D5 MY06
S60 2.4T MY03
V40 2.0T MY00
V60CC B4 AWD MY21 (aut):

Tidigare: