Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av desibaba
hej jag kan inte sätta på parkerings värmare och jag kan inte heller ställa in tiden

kan endast se gamla tiden verkar som reset knapp inte vill fungera

är det någon som vet hur man ska lösa problemet ?
eller har haft samma problem där inget händer med reset knappen när man ska ställa in tiden och sätta på värmaren
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej och välkommen till forumet!

Gissar att du inte trycker in knappen på rätt sätt (rätt tid). Trycker man bara snabbt händer ingenting. (Läst bruksanvisningen? :wink: )
av Zmurfen
Tartryffel skrev:Du vet att du måste ha bilen i tändläge 1 när du ska ställa in tiden? Dvs nyckeln i men bilen avstängd.
Varken på min xc70 -06 eller -11 har jag behövt ha nyckeln i.
av Psygnosis
du skall inte ha bilen igång och du behöver inte heller ha nyckeln i tändingslåset , vrid fram till önskad tidur 1 eller 2 och hålla inne resetknappen i 3 sek till "tim" talet blinkar och vrid på vredet bredvid reset knappen för att ändra timmaslaget sedan trycker du snabbt på reset knappen och då börjar "minut" slaget att blinka uppreppa stegen som du gjorde med timmarna och sedan när du e klar så håller du inne reset knappen tills det står att att tidur 1 eller 2 är aktivt !!

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]