Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
andreas_lofgren skrev:Tyckte också inbytet såg ok ut. Däremot skulle jag inte köpa en XC60 för en halv miljon med mindre än 10% rabatt.
Problemet är lite av att har man 20-22 veckors leveranstid så är efterfrågan stor, då behöver man inte kampanja med höga rabatter.
av Lövet
Väldigt sant. Men då är ju frågan om hur mycket man själv vill ha bilen. Är det så viktigt att det just är en XC60? Kanske kan man få en XC70 till mycket bättre pengar? Svårt att uttala sig om och inget som någon annan än TS kan svara på.

Själv köper jag aldrig bil under premisserna att det måste vara en viss modell. Oftast så letar jag efter ett visst antal egenskaper för en viss budget och kollar sedan runt vart detta bäst uppfylls.

Andra kanske just måste ha en XC60 och då får man ju betala vad det kostar. Ett tips kanske till den typen av köpare är i alla fall att höra med flera handlare.
Användarvisningsbild
av petkas
nu är det klart,jag var o skrev på,fick ner priset ytterligare med 5000kr+full tank ca 9,3% 562 517kr brutto,510 000 netto,det ska också sägas att ingen annan handlare var aldrig i närheterna av dom här priserna,nu kan man ratta runt i lugn o ro i den"gamla" tills det är dags att hämta ut den nya,kanske mars-april :P
av Steff 99
petkas skrev:nu är det klart,jag var o skrev på,fick ner priset ytterligare med 5000kr+full tank ca 9,3% 562 517kr brutto,510 000 netto,det ska också sägas att ingen annan handlare var aldrig i närheterna av dom här priserna,nu kan man ratta runt i lugn o ro i den"gamla" tills det är dags att hämta ut den nya,kanske mars-april :P
Jo det finns handlare som har bättre pris! 8)
Användarvisningsbild
av petkas
säljaren ringde i går o berättade att leveransen kommer att ske 2011-04-05(cirkus),dom får in bilen 2011-03-22 sen ska det fixas o trixas lite,sen sa han att det går att lägga till vidvinkel kamera(den som sitter i nosen) också även om den är inte med på "volvobygge",säljarna har det inte i sina datorer heller,man får ta o kontakta fabriken själv(säljare),OBS.DET GÄLLER XC60 SOM BYGGS EFTER ÅRSSKIFTET.
Användarvisningsbild
av petkas
Steff 99 skrev:Ca pris för vidvinkelkamera är 8.000 kr tveksamt om det är värt dom pengarna..jag har testat på en V60.
jag sa det direkt till honom att det är ingenting för mig,men han ville bara bara informera om det(kanske tjänar en slant om han säljer en sån) :wink:
Låsproblem passagerardörr

Jag har liknande problem (xc60 2014). Inträff[…]

Beror på laddboxen, en del kan med hjäl[…]

Byta torkarblad själv?

Bosch blir bra men mät dina befintliga s&ari[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl&aum[…]