Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
har en volvo v70 2,4d -10,uttagen -09-25,1070 mil,vinter däck,bilen har haft trygghets/service avyalet hela tiden,med alla paket o rätt så mycket lul lul(vent.säten,RTI,el.man.pass.stol,vinge,park.sens.fram o bak,glasögon hållare,stänkskydd runt om,textil o gummi mattor,vik/vändbar matta,stålgaller),SKULLE FÅR 295 000 I INBYTE,SÅ VAD TYCKER NI SNABBA SVAR ÖNSKAS.

:?: :?: :?: :?: :?: :?:
Modell Volvo XC60 D3 AWD Summum
Aluminiumfälg Zephyrus 18, Elinfällbara backspeglar, Elman förarstol m minne, Innerbacksp aut
avbländn, Rails i Bright Aluminium, Luftsymbol i Krom, Blåtands handsfree, Blanklist under sidorutor,
Vattenavvisande glas, på sidorutor fram, Hill Descent Control, Dubbla synliga slutrör, Elektr kontr
AWD-system, Instrument m watch dials, Panel, Brushed Aluminium, Parkeringshjälp bak, Regnsensor
för vindrutan, ABL- Aktiva Xenonljus, Klimatanläggning ECC, Luftkvalitetssystem IAQS, Armstöd m
mugghållare bak, Mugghåll mittkonsol fram, Rattknappar för ljudanl., Recirk. i värme/vent.sys, Eluttag
bak/fram/bagage, Insynsskydd i lastutrymme, Låsbara hjulbultar, Läderratt m inl/SilkMetal, Läderklädd
vxlspaks knopp, Ljudanl. Performance 1 CD, Gäller t.o.m. prodv 45, High Performance 5", Gäller
fr.o.m. prodv 46, AUX-ingång i mittkonsol, Justerbar ratt, Justerbar passagerarstol,
Konstantfarthållare, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förarsida, Krockkudde passagerarsida,
Larm inkl. Nivåsensor, Ledbelysning, City Safety System, DSTC- Antisladdsystem, RSC
RollStabilityControl, EBL-Emergency Brake Light, Elhissar fram och bak, Elektronisk startspärr,
Elman/eluppv backspeglar, Elman. Parkeringsbroms, Eluppvärmt baksäte, (utgår vid val B-kudde),
Fjärrstyrt C-lås BLL, Global closing/opening, Framstolar m WHIPS-system, Färddator, Isofixfästen
ytterpl. bak, Första förbandskudde, IDIS.Info.System, ABS-bromsar, Tredelat baksäte 40/20/40,
Barnsäkerhetslås manuellt, Belysta make-up speglar, Bältesförstr. 5 platser, Reservhjul Tempaspare,
Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Strålkastarspolare, Tillsatsvärmare, Tonade rutor, 25
procent, Trygghetsbelysning, Yttertemperaturmätare, Miljöklass EURO5
Motor Diesel 5cyl 163hk/121kW D5244T16
Växellåda Automat AWTF-80 SC AWD
Kaross Täckt

Teknik-RTI PS paket XC60: Navigation - RTI, Prem.Sound Multimedia 7", Keyless drive, pers-com.,
RTI Förberedd
Driver Support XC/S/V60: Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, BLIS: Kamera f död vinkel,
Queue Assist, Pedestrian Detection
Elfällbara nackskydd bak, Elmanöv. passagerarstol, Fjärrkontr för Multimedia, Glasögonhållare
förarsida, Hastighetsberoende servo, Nyckelavst. kr-kudde pass, Park assist Camera, Parkeringshjälp
fram/bak, VOC tel/Fjärrstart p-värm
Option
Designpaket, exteriört "Side Scuff Plates", Nätficka lastutrymme, sidopanel, höger, Nätficka
lastutrymme, sidopanel, vänster, Skyddsgaller i stål med gasfjäder Offblack, Stänkskydd bak,
Stänkskydd fram, Golvmattor, textil Offblack, Lastrumsmatta textil vänd/vikbar Offblack, Skålade
gummimattor Offblack, Delbart drag ,med skidplates, 7-pol, w1046-, Nokian NODA 235/60R18 Hakka
7 SUV MANTUS
Tillbehör
2 års nybilsgaranti, 3 års vagnskadegaranti, 1-7 års Assistans med Volvo Original Service, Service
ingår, 4 år/12000 mil, 12 års rostskyddsgaranti
Garantier
Färg Savile Grå Metallic 492
Inredning Mörkgrå Läder G100
Paket Herrgårdsvagnspkt 2 XC60: Elmanövrerad baklucka, Eluppv.spolarmunstycken, Mörkt tonade rutor 5
st, Dörrar och lastutrymme, med laminerat glas

Köpobjekt 515000
Senast redigerad av 1 petkas, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Den viktigaste delen har du inte skrivit. Vad får du betala i mellanskillnad?
Användarvisningsbild
av SvenB
andreas_lofgren skrev:Den viktigaste delen har du inte skrivit. Vad får du betala i mellanskillnad?
Ser ut som 220.000:-
Användarvisningsbild
av petkas
KKR skrev:
andreas_lofgren skrev:Den viktigaste delen har du inte skrivit. Vad får du betala i mellanskillnad?
Ser ut som 220.000:-
Stämmer,eller rättare sagt 220.400kr
av Lövet
Så du ska betala 515' netto för XC60? Vilken rabatt är det från listpris?

Mitt tips är att se båda affärerna separat. Låt inte ett högt inbytespris hindra dig från att få en vettig rabatt på nybilsobjektet.
Användarvisningsbild
av supersonic
andreas_lofgren skrev:Så du ska betala 515' netto för XC60? Vilken rabatt är det från listpris?

Mitt tips är att se båda affärerna separat. Låt inte ett högt inbytespris hindra dig från att få en vettig rabatt på nybilsobjektet.
Håller med!!
Användarvisningsbild
av petkas
andreas_lofgren skrev:Så du ska betala 515' netto för XC60? Vilken rabatt är det från listpris?

BRUTTO 562.517 NETTO 515.000
Användarvisningsbild
av petkas
supersonic skrev:Alltså drygt 8 % rabatt. Köper du privat eller har du ramavtal? Privat förmodar jag?

Vad tycker du själv Petkas om inbytespriset på 295' kr? Nöjd?
Det är privat,har lämnad ett motbud så vi får se??,vad det gäller inbytespriset så måste jag erkänna att jag är nöjd med det ??:-/
av Lövet
Tyckte också inbytet såg ok ut. Däremot skulle jag inte köpa en XC60 för en halv miljon med mindre än 10% rabatt.

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]

Låsproblem passagerardörr

Jag har liknande problem (xc60 2014). Inträff[…]