torbjorn_75 skrev:ER skrev:Då har dom gjort fel då det INTE är borttaget att det finns TVÅ sätt att köra ...
Jo, det är borttaget...
"Körningen i cirkulationsplatser är ofta ett kärt diskussionsämne. Numera är cirkulationsplatsen i lagens mening inte en variant av en vägkorsning. Istället kan man jämföra med "en enkelriktad gata där man bara kan svänga av åt höger" och det finns ett krav på att man ska ge tecken åt höger när man kör ur cirkulationsplatsen. Då visar man dem som är på väg in att de inte behöver stanna och vänta." -- STR handledarguide
Vilket är det ALTERNATIVA varianten där man tokat till det utan anledning bara för att motivera lön för den som hittat på tokeriet länken är mao meningslös då det bara är ett alternativt sätt man vill skall annamas(så man "glömmer" att ange det smartare och logiska sätter som fungerat i alla tider) men enbart förvillar mera än gör nytta.
Det är ju SÅ farligt att behöva vänta 5 sekunder, eller själv vara aktiv och TA REDA på varifrån en bil kommer och skall innan man utan att tänka blåser ut i en minimal lucka som inte existerar bara för man är dålig produkt av stressamhället anno 2011. Man behöver inte blåsa på i 180 fram och sen pga sin egen oaktiva körstil behöva vänta, man kan/bör anpassa sig,motorbromsa så man kan glida in EFTER att man tagit reda på var och hur bilar tar vägen, inte kräva att få det serverat på silverfat utan egen insats vilket är grundreceptet på kaos.
När man fick lära sig köra bil, dvs inte idag då man inte får det så var anpassa sig ett nyckelord, dvs inte brassa på i 180 fram till rödljus och sen stå still i 15 sek innan det blir grönt, man lärde sig att sakta ner/motorbromsa och smyga fram så man slapp stå still utan bara behövde gasa på för man var framme när det slog om till grönt och därmed körde om den som stod still i 15 sekunder pga stressen i ytterfilen och han tjänade inget på förutom lite mera soppa förbrukat.
INGEN stans står där att man tagit bort den logiska varianten, bara infört en mera ologisk variant för att motivera lön för övertaliga personer vars lön gör bättre nytta i form av vägunderhåll än utrdening och nya tokigheter.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..