Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

samiturbo skrev:okej tackar för svar!
ja pengar är inga problem så en ny fläkt blir det nog. men hur lossar man det?

Mvh Sami
Man tar först bort handskfacket, sitter med några T25-skruvar. Man måste ta loss snöret som sitter hakat i en plastbit, det är "bromsen" så att luckan inte faller för långt ner.
Man måste även ta loss plastpanelen framför/under handskfacket, också några skruvar.

Sen ser du fläkten, den sitter med fyra torx och du behöver ett spärrskaft med T25 eller en flexmejsel för att komma åt den innersta. Alt en lös torxbits, en fast nyckel och tungan rätt i mun. Avståndet från skruvskallen till "bilen" är extremt litet.
Tartryffel skrev:
samiturbo skrev:okej tackar för svar!
ja pengar är inga problem så en ny fläkt blir det nog. men hur lossar man det?

Mvh Sami
Man tar först bort handskfacket, sitter med några T25-skruvar. Man måste ta loss snöret som sitter hakat i en plastbit, det är "bromsen" så att luckan inte faller för långt ner.
Man måste även ta loss plastpanelen framför/under handskfacket, också några skruvar.

Sen ser du fläkten, den sitter med fyra torx och du behöver ett spärrskaft med T25 eller en flexmejsel för att komma åt den innersta. Alt en lös torxbits, en fast nyckel och tungan rätt i mun. Avståndet från skruvskallen till "bilen" är extremt litet.

Du råkar inte veta vart jag köper fläkten på internet? eller måste man gå till volvo? hittade en modell på vparts.se men är det rätt?

Mvh Sami
Kvittrar i min bil nu med :(

Jag tittar på Art.nr: 31320393. Stämmer det?
Är det samma fläkt i alla årsmodeller? Jag har en S60 -04 men tänkte hämta en fläkt från en -09 om det passar?

Någon som hört prisuppgift på en ny från Volvo?
Flintskallen skrev:Kvittrar i min bil nu med :(

Är det samma fläkt i alla årsmodeller? Jag har en S60 -04 men tänkte hämta en fläkt från en -09 om det passar?

-09 kan jag aldrig tänka mig passar. Det är ju en helt annan bil.
Tartryffel skrev:
Flintskallen skrev:Kvittrar i min bil nu med :(

-09 kan jag aldrig tänka mig passar. Det är ju en helt annan bil.

För att förtydliga, är denna jag tittar på:
http://www.bildelsbasen.se/67-W952653.html

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]