Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Uppdatering 23/11 Del 2

Lyckades få tag i lite färg idag som jag kanske ska använda. Har inte bestämt mig än..
Någon som provat biltemas epoxi-primer, polyrutan-färg samt polyrutan-klarlack?
Bild

Har fortfarande strul med internet så det sluta här!
Ska eventuellt byta ut skruvarna i bakvagnen på kärran så jag gjorde en lista med:
Nummer, Model, Antal, Artikelnummer

Skruvar, muttrar bakvagn

Bild

Skruvar, muttrar framvagn

Bild

Det skadar aldrig att ha på forumet! var så goda mina x90(0) vänner ;)
Nja.. kanske bättre än ny t.o.m, om jag känner mig sj =)
Det var tänkt att ta någon vecka, men nu väntar jag på saker och försöker bestämma mig vilka produkter som lär passa bäst d.v.s primer, grund, topplack, rostskydd. Sen är det massor med saker som ska fri-blästras vilket jag gör hos en kompis när han är där, och är han inte inte garaget så blir inget blästrat. På ett jobb hos en kompis använder jag skåp-bläster till mindre saker, viket jag tyvärr bara kan göra vid vissa tillfällen..
Du fattar kanske vad det är som drar ut på det hela ;) dock är jag väldigt tacksam för utrustningen jag får låna. Ett stort tack till er som gör det möjligt!
ja det är klart att de tar tid då! hehe.
men kan du inte köpa dig en egen bläster då?

kanon bygge du gör!
skall du trimma osv sedan också?
Uppdatering 28/11

Var ett tag sen ni fick en vettig uppdatering så jag tänkte bjuda på en nu. Medans jag väntar på att få blästra och lacka kom jag på att det finns alltid en massa annat å göra på bilen. Tex riva ännu mer under..

Men först till dljuddämparen som behövde en ny upphängning. Jag passade på att göra en som inte kommer rosta sönder på bra länge.

Delar som jag kopierat från det gamla
Bild

Detta är väldigt basic men kan ju hjälpa någon grön själ - Jag väljer ut en bult som ska hålla ihop fästet, för att veta hur jag ska gänga mäter jag bulten. Det är alltså en M6:
Bild

Då borrar vi ett hål. Hålet bör vara mindre än 6mm eftersom det ska gängas! Här är en mall tagen från wikipedia (hur den stämmer vet jag inte).
"Innan man gängar invändiga gängor är det viktigt att borra ett hål med rätt diameter. Exempel på borrdiametrar för metrisk normalgänga (ISO Metrisk gänga) är: M2 1,6mm M3 2,5mm M4 3,2mm M5 4,2mm M6 5,0mm M8 6,8mm M10 8,5mm".

När hålet är borrat väljer jag ut gängtappen M6 1.0
Bild

När man borrar, skär, sågar, gängar o.s.v så är det bra att använda någon typ av kylning eftersom det blir väldigt varmt vilket sliter på verktygen. Jag hade bara rostlösning nu men det finns anpassade för ändamålet.
Bild

Oj det funkade =)
Bild

Borrat hål för popnit
Bild

Popnita :)
Bild

Färdigt
Bild
Bild

Jag vet, den här uppdateringen blev tråkig, dock är jag trött och ska sova . Resten kommer imorn i Uppdatering 28/11 Del 2.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej