Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Jag tror att nästan alla (åtminstone vad jag har sett) nya 5-serie levererade av BMW Group Stockholm de senaste 2 åren (gamla mod, e60) har en "piratfälg". Efter ett tag vänjer man sig... o detta är ändå BMW-fabrikens egen återfösäljare som sätter på piratfälgar. Minns tyvärr inte vad de heter, får åka hem till föräldrarna o kolla (e60 09:a)/PH
Nu blir jag nyfiken här. Vilken fälg är det du sett dem ha? Känner inte att jag sett särskilt många E60 med eftermarknadsfälgar (förutom vinterdäck då).
andreas_lofgren skrev:Ni är också väldigt medvetna om att inte Volvo tillverkar en enda fälg själva? Så vad är egentligen "piratfälgar"?

Den här tråden är originalfetischism på ett närmast plågsamt sätt. Ge mig dotz fälgen vilken dag som helst istället för såna här traktorfälgar:
Bild
Bild

Volvos utbud av fälgar är verkligen inte uttömande direkt så att en ÅF själv valt att erbjuda andra fälgar ser jag inte som konstigt. De kanske helt enkelt har fått många förfrågningar om det?

Ännu en gång Volvos design har mycket intellekt och personlighet och detta gäller även fälgar.
En gång har en okunnig snubbe sagt att ”alla Einsteins formel är lika dana”!

Även dessa fälgar som du kallar för traktorfälgar strålar Volvos personlighet.
Däremot Dotz fälgar på denna S80 liknar Volvos gamla Nebula fälgen, fast Nebula var mycket snyggare och mer stilrena och den passade dem gamla Volvo modellerna. Dotz passar inte Volvo!
Jag hade Nebula själv till min gamla S80. Nu är det Venator Chrome och Fortuna till vinter som gäller till den nya bilen.
andreas_lofgren skrev:Vet du vad som gör mitt trött Carman? Dåligt pålästa Volvoanställda som tror att bara för att det är en Volvologga på nåt så blir det bättre. Vet du någonting om vad Dotz är för bolag? Skulle inte tro det.
vad jag vet har vi inte nånstans i tråden diskuterar bra eller dåligt!
Vi har diskuterar att man monterat piratfälgarr på demo bilar & att volvo itne har en egen fälgfabrik (finns det nån biltillverkare som har det?)
GATUPLAN skrev:Hur f'n lägger jag ut bilder här i tråden???
...jag lyckas bara kopiera länkadress...
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=1811
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=1813
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=1814
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=1812
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=1815
Lite off-topic men jag ser inte problemet med att lägga ut bilderna ?

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Du måste lägga bildlänkar innan för img-taggar.. står högst upp ovanför fönstret där du skriver..
andreas_lofgren skrev:
perhall skrev:Jag tror att nästan alla (åtminstone vad jag har sett) nya 5-serie levererade av BMW Group Stockholm de senaste 2 åren (gamla mod, e60) har en "piratfälg". Efter ett tag vänjer man sig... o detta är ändå BMW-fabrikens egen återfösäljare som sätter på piratfälgar. Minns tyvärr inte vad de heter, får åka hem till föräldrarna o kolla (e60 09:a)/PH
Nu blir jag nyfiken här. Vilken fälg är det du sett dem ha? Känner inte att jag sett särskilt många E60 med eftermarknadsfälgar (förutom vinterdäck då).
Sorry, jag var otydlig. Ja, vinterdäck. Har sett det på flera såna. 8 el 10 breda ekrar, 16 tum. Ska fota när jag ser... original tjänstebil från BMW Group Danderyd, 525iA... på ramavtal... /PH
Det förvånar mig inte i så fall. BMW originalfälgar är bara löjligt dyra. 3-4 tusen kronor styck för 16" är inte ovanligt och det vill antagligen inte kunderna betala. http://accessories.bmw.com/internet_bmw ... oluteNav=1 Då får ÅF lösa det på annat sätt.
andreas_lofgren skrev:Ni är också väldigt medvetna om att inte Volvo tillverkar en enda fälg själva? Så vad är egentligen "piratfälgar"?

Den här tråden är originalfetischism på ett närmast plågsamt sätt. Ge mig dotz fälgen vilken dag som helst istället för såna här traktorfälgar:
Bild
Bild

Volvos utbud av fälgar är verkligen inte uttömande direkt så att en ÅF själv valt att erbjuda andra fälgar ser jag inte som konstigt. De kanske helt enkelt har fått många förfrågningar om det?
Så du tycker de andra fälgarna är snyggare? Shit, smaken är verkligen som baken. Tycker Volvo gör riktigt snygga fälgar, de ligger nog 2:a efter BMW.
Men jag tycker det är vansinne när man som ÅF inte marknadsför sitt bilmärke komplett. Har Volvo alternativ så ska självklart Volvos alternativ sitta på ute i bilhallarna eftersom det är de fälgarna man tittar på i Volvos kataloger etc. Tycker faktiskt det känns otroligt oseriöst som sveriges största ÅF att inte ha originalgrejer på.
perhall skrev: Sorry, jag var otydlig. Ja, vinterdäck. Har sett det på flera såna. 8 el 10 breda ekrar, 16 tum. Ska fota när jag ser... original tjänstebil från BMW Group Danderyd, 525iA... på ramavtal... /PH
Är den levererad i Danderyd så är det Bavaria Stockholm AB , ett Norskt bolag, Solna ägs av samma ägare.
Övriga BMWanläggningar i Stockholm kommer att övertas av Bilia (BMW i Göteborg ägs av Bilia sedan något år tillbaka) förmodligen från årsskiftet så då måste det bli bra eftersom Bilia är en stor Volvohandlare :mrgreen:
andreas_lofgren skrev:
Det är knappast Volvos utbud som det är fel på, utan priset. Bilia lär väl ha några procent bättre marginal på dessa fälgar även om de är billigare. Frågan är om man inte rentav bryter mot Volvos representationskriterier. Volvo Personvagnars återförsäljaravtal är djävulskt detaljerade.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]