Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av booven
Hejj allihopa! Alla pratar om luftmassemängdmätare hållare men jag har letat i ett halvår efter nån nu och kan inte hitta någon? Börjar bli väldigt desperat nu :/ har ett KN liggandes och jag vill gärna montera det! Någon som har några konkreta förslag? kan man tex om modifiera orginal luftburken och anpassa till ett sportluftfilter? :?: :roll:

Bil; volvo 850 GLT - 95
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
booven skrev:Hejj allihopa! Alla pratar om luftmassemängdmätare hållare men jag har letat i ett halvår efter nån nu och kan inte hitta någon? Börjar bli väldigt desperat nu :/ har ett KN liggandes och jag vill gärna montera det! Någon som har några konkreta förslag? kan man tex om modifiera orginal luftburken och anpassa till ett sportluftfilter? :?: :roll:

Bil; volvo 850 GLT - 95
jag hadde K.N sportluftfilter i 850 glt i samma luftburk d.v.s de passade i samma luftburk man slänger de original luftfilter och stoppar i K.N funkade jätte bra fick ner lite i bränsleförbruknig
av booven
Men de K.N ja har e öppet :S har dock också en avskärmning, vill ha ljudet :)
Senast redigerad av 1 booven, redigerad totalt 0 gånger.
av perzy
pysljudet?
av booven
perzy skrev:pysljudet?
aa eller "ljudet" och "utseendet"
av Uninium
Sugljudet skulle jag kalla det :) hade en audi med femman förut och den lät helt galen med öppet,romade som fan när man gasade :D var tvungen att byta till original igen då jag ständigt vela höra ljudet=tung gas... :wink:
av booven
booven skrev:Hejj allihopa! Alla pratar om luftmassemängdmätare hållare men jag har letat i ett halvår efter nån nu och kan inte hitta någon? Börjar bli väldigt desperat nu :/ har ett KN liggandes och jag vill gärna montera det! Någon som har några konkreta förslag? kan man tex om modifiera orginal luftburken och anpassa till ett sportluftfilter? :?: :roll:

Bil; volvo 850 GLT - 95
TILLBAKS TILL HUVUDFRÅGAN? :(
Användarvisningsbild
av ketto
men de ska sitta en LMM på din bil! Men du kanske behöver skarva på en bit för att få att dit ett sportluftfilter! Tänkte på att LMM går in luftburken som de gör på min(har en lätttryckare) och då behöver ja bara ta bort locket till luftfiltret och sätta dit mitt sportluftfilter!
Den övre ringen pekar var mitt LMM sitter och dess skruvar som pilarna pekar och den nedre var din sitter!
Är skillnad på turbo och sugis

Bild
av booven
aa eller hur det är viss skillnad på turbo och sug, folk säger att jag ska skaffa en LMM hållare från en turbo, men då e frågan vart man får tag i en sådan? volvo orginal parts kanske? :???:

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]

Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]