Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
nu vore det väll bra om TS själv fick svara på frågan.

Självklart behöver jag inte läsa tråden, men om TS vill ha hjälp eller ej är avgörande för mig om jag ska fortsätta läsa (han har ju inte varit så tydlig på den punkten)
av orda
F k är bilen nu åtgärdad! Det var ett fabriksfel som varken jag själv, Volvo assistans eller märksverkstad kunde lösa. Nya komponenter lev och monterade. Tack för era kommentarer!
Användarvisningsbild
av CarMan
em löste problemet om nu inte merkesverkstan kunde göra det? Åkte du till en icke märkes buren veerksta & fir betala delarna själv?
av jaks74
Hei
Ser ut til at jeg har fått samme problem med min V70 2010 2.0D, bilen startet ikke og "Startspärr" lyste i displayen. Låste igjen og opp med ny nøkkel, da startet den ok. Bilia sier: "ingen feil med nøkler, ingen feilmeldinger, det er sånn som kan skje med elektronikken i kaldt vær"

Javel!!?, nå var det -12 grader, hva om jeg står på fjellet i -25? Bilia var ikke så interesset i å kontrollere bilen noe mer, kom tilbake hvis det skjer igjen var konklusjonen!

Hvilke komponenter og deler var det du har byttet?

hmm!?
av orda
Det var den s k "elboxen" som byttes ut. Det motsvarar väl hårddisken.
av Tartryffel
orda skrev:Det var den s k "elboxen" som byttes ut. Det motsvarar väl hårddisken.
Det finns ganska många "elboxar".
av storfiskarnizze
Det finns gamla Amazoner och PV 544 att inköpa om man vill slippa kluddet med all elektronik i moderna bilar. Jag funderar starkt på att byta ner mej 40 år.
En ny V70 skall självfallet inte krångla på ovan nämnda sätt, men det är inte konstigt att dom gör det.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ingen som hindrar dig (frågan är hur vad som är viktigast)

miljö mot elektronik som i värsta fall kan skapa problem
komfort mot elektronik som i värsta fall kan skapa problem
Säkerhet mot elektronik som i värsta fall kan skapa problem

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]

En D2 skulle jag säga. Ligger på 0,45 m[…]

När jag svänger ganska kraftigt, tex i e[…]

Hejsan, köpte mig en V60 T3 2011 idag, och te[…]