pumpnasare skrev:Novis01 skrev:Mr T skrev:Själv är jag mer irriterad på att bakrutetorkaren när jag vill tvätta bakrutan med spolfunktionen kör ett helt varv på bakrutan innan det kommer nåt vatten ur munstycket.
Alltså det hörs ju hela vägen fram hur gruset repar rutan ??:-/ Ska det vara så?
//Mr T
Typiskt fall av: "tänkte inte på det".
Borde inte vara så svårt att ha lite "fördröjning", vatten först, sedan torkare?
Var inne på 9000mila service och efter den spolar min först och tokar sen. 
Den spolar först och torkar sen om det finns tryck och spolarvatten/vätska i slangen hela vägen fram till munstycket.
Exemepl på detta är att den alltid spolar och sen torkar om man gör det upprepade ggr efter varandra.
Likaså sker det i rätt ordning om man spolat en gång ,sedan ställer bilen en studn (ett par timmar) och sedna kör med den igen, för då är trycket och vätskan hela vägen i slangen.
Jag hade aldrig detta problemet med min V40 eller V70 som jag tidigare hade, de höll alltid trycket och spolarvätska hela vägen fram till munstycket, men med min XC70 -MY09 så är inte fallet så, utan vätskan "faller" tillbaks efter ett tag och den får pumpa fram det igen, vilket tar längre tid än vad som behövs innan torkarna går igång.