Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Hej.
Förmodar att många med mig använder bilpriser.se för att värdera bilar, men kan man lita att det är rätt.
Värdera en V70 D5 205hk 2009 med summumpaket och 3000 mil på mätaren samt uttagen 2009-01-01får ni se.
Inga andra tillval än servicebok och ovanstående paket.
Jag får fram att den hos en bilhandlare skall kosta 282300.
Om jag värderar samma bil men med Momentum paket och skinnklädsel som tillval får jag tro det eller ej 286600:-

Den enklare utrustade bilen är enligt dom värd mer.

Eller har jag fattat fel, jag väljer ju Summum (inkl skinnklädsel) Bockar således inte i skinn för min tolkning är att jag inte ska det.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jo jag tror att du skall kryssa i läderklädsel. Summum-begreppet är väl för att få med den generellt högre utrustningsnivån (allt smått alltså). När jag har provvärderat mina tidigare bilar med Summum och läder så har iaf jag kryssat i läder även om det är standard i Summum. Fast jag kan inte säga att jag är 100% säker på att jag har rätt :roll:
Användarvisningsbild
av opA
Använde bilpriser.se innan jag fick min värdering av min bil hos en Volvohandlare och den var faktiskt bara 200 kr ifrån vad dom sedan kommer att sälja den för hos bilhandlaren och "bara" 2000 kr ifrån vad jag skulle börja få för den privat ! :)
av Petzzon
Emiljonsson7 skrev:Jo jag tror att du skall kryssa i läderklädsel. Summum-begreppet är väl för att få med den generellt högre utrustningsnivån (allt smått alltså). När jag har provvärderat mina tidigare bilar med Summum och läder så har iaf jag kryssat i läder även om det är standard i Summum. Fast jag kan inte säga att jag är 100% säker på att jag har rätt :roll:
Jovisst om man kryssar i skinn också känns ju priset mer rätt. Men jag tolkar ju det som att när du väljer summum skall du inte välja skinnklädsel nedan. Det står ju inkl skinn inom parentes i summum raden
av Petzzon
Nu stämmer det! Jag mailade KVD som erkände att det var fel så dom ändrade i texten och tog bort "inkl skinn" på Summum så du får kryssa i det nedan istället.
av Lövet
Skum logik. Skinn ingår ju alltid i Summum.
av Novis01
andreas_lofgren skrev:Skum logik. Skinn ingår ju alltid i Summum.
Det finns kanske någon som har köpt Summum men valt bort skinn?
av Lövet
Låter rätt osannolikt. Och rätt osmart av KVD att bygga sin applikation för det.
av Novis01
andreas_lofgren skrev:Låter rätt osannolikt. Och rätt osmart av KVD att bygga sin applikation för det.
Jo, men det finns alltid undantag, alla vill inte ha skinn.

När jag skulle beställa ny bil i våras var jag sugen på en R-design. En av anledningarna till att jag inte valde den var just skinn. Jag hade det i min förra V70II och vill inte ha det igen. Visst det är snyggt, luktar gott och "knarrar" fint men det andas dåligt och blir väldigt varmt på sommaren.

Med facit i hand var det tur att jag inte valde R-design med tanke på att det lite senare blev kampanj på detta till 2,5 FT med massor av sålda bilar.
Blir lite som för ett par år sedan när 99.9% av alla bilar var silvermetallic :wink:

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]