- ons 03 nov 2010, 00:06
Varningsventilen ska du nog inte hoppas på för den är ganska dyr att byta och besvärlig att komma åt.
Hoppas istället på att det är huvudcylindern, vilket jag tror är nästa steg.
Alternativen är.
Köp en beg. huvudcylinder från en bildemontering och hoppas att den är OK.
Köp en repsats.
Eller dyrast ,köp en ny.
Det kan hända att huvudcyl tar in luft från tryckstångänden, kolla om det läcker olja där.
I svaren på mina frågor verkar det inte finnas något att anmärka på.
OK.s olja DOT4 duger bra.
Glömde att fråga hur du gjorde när du luftade, men jag förutsätter att du gjort riktigt.
Om det är svårt att få ur all luft brukar det gå bättre med en luftningsapparat för tryckluft, finns på biltillbehörsfirmor och är relativt billiga.
VIKTIGT! Om du byter repsatsen till H.cylindern måste du kontr. att det ej ligger rost längst i dit kolven normalt aldrig når utom vid luftning då man trycker pedalen i botten. Detta kan repa sönder sekundärkolvens packning vid luftningen.
Skulle så vara fallet och det ej går att rengöra den måste du skaffa en annan cylinder.
Och så, endast T,-sprit eller bromsolja vid rengöring, men det vet du nog.
Hör gärna av dej hur det går.
//tuxedo.
Hoppas istället på att det är huvudcylindern, vilket jag tror är nästa steg.
Alternativen är.
Köp en beg. huvudcylinder från en bildemontering och hoppas att den är OK.
Köp en repsats.
Eller dyrast ,köp en ny.
Det kan hända att huvudcyl tar in luft från tryckstångänden, kolla om det läcker olja där.
I svaren på mina frågor verkar det inte finnas något att anmärka på.
OK.s olja DOT4 duger bra.
Glömde att fråga hur du gjorde när du luftade, men jag förutsätter att du gjort riktigt.
Om det är svårt att få ur all luft brukar det gå bättre med en luftningsapparat för tryckluft, finns på biltillbehörsfirmor och är relativt billiga.
VIKTIGT! Om du byter repsatsen till H.cylindern måste du kontr. att det ej ligger rost längst i dit kolven normalt aldrig når utom vid luftning då man trycker pedalen i botten. Detta kan repa sönder sekundärkolvens packning vid luftningen.
Skulle så vara fallet och det ej går att rengöra den måste du skaffa en annan cylinder.
Och så, endast T,-sprit eller bromsolja vid rengöring, men det vet du nog.
Hör gärna av dej hur det går.
//tuxedo.