- ons 24 nov 2010, 00:13
Har en V70 -07 Classic Momentum med 4100 mil på mätaren. Var på första besiktningen för bilen häromdagen och fick direkt underkänt på besiktningen. Det var glapp på yttre styrleden på vänstra framhjulet. Besiktningsmannen tyckte det var uruselt för en bil som bara gått 4100 mil och kostar ny nära 300 000 kr och jag kunde bara hålla med. Besiktningsmannen uppgav att var och varannan V70 har samma problem. Han bad mig åka förbi Volvo och höra med dem om det fanns någon garanti. Gjorde detta men de bara torrt uppgav att "2 års garanti" och inget med mer det. Skulle kosta ca 2000 kr att fixa problemet, hjulinställning och efterkontroll.
Jag hade accepterat en anmärkning men att en "ny" V70 bil med så få mil ska bli UNDERKÄND på första besiktningen är under all kritik. Har skrivit till Volvo och sagt vad jag tycker om deras reklam om kvalité med mera och förklarat allt ovan. Jag hade köpt det om det vore nåt skitbilmärke men en bil för nära 300 000 i nypris ska fan inte underkännas på första besiktningen efter 4000 mil!
Farsan har dessutom en likadan V70 med 6000 mil på mätaren men med exakt samma problem vid samma plats.
Tankar och/eller råd kring det hela? Har för övrigt redan bokat tid på verkstaden.....
Jag hade accepterat en anmärkning men att en "ny" V70 bil med så få mil ska bli UNDERKÄND på första besiktningen är under all kritik. Har skrivit till Volvo och sagt vad jag tycker om deras reklam om kvalité med mera och förklarat allt ovan. Jag hade köpt det om det vore nåt skitbilmärke men en bil för nära 300 000 i nypris ska fan inte underkännas på första besiktningen efter 4000 mil!
Tankar och/eller råd kring det hela? Har för övrigt redan bokat tid på verkstaden.....
-----------------------------------------------------------------------------------
XC70 D5 MY10 Summum + HGV2 + Driver Support
V70 Classic Momentum -07 - Såld
V40 1,8i -00 Såld
XC70 D5 MY10 Summum + HGV2 + Driver Support
V70 Classic Momentum -07 - Såld
V40 1,8i -00 Såld

- By rednaxela