Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
Var inne för två veckor sen och bytte däck, då ville de passa på med en återkallning, dock inte motorn utan något kontaktbleck till airbagen i ratten
Användarvisningsbild
av palmqvist
philipsguy skrev:Var inne för två veckor sen och bytte däck, då ville de passa på med en återkallning, dock inte motorn utan något kontaktbleck till airbagen i ratten
Den har jag också fått var dock inget allvarligt ...
av Crumar
palmqvist skrev:
philipsguy skrev:Var inne för två veckor sen och bytte däck, då ville de passa på med en återkallning, dock inte motorn utan något kontaktbleck till airbagen i ratten
Att airbagen fungerar som det är tänkt känns iofs rätt viktigt för mig :D
Användarvisningsbild
av philipsguy
Crumar skrev:
palmqvist skrev:
Att airbagen fungerar som det är tänkt känns iofs rätt viktigt för mig :D
Enl kundmottagaren var problemet att givaren indikerade fel utan att funktionen skulle påverkas
av ZizzoZ
Det känns stabilt. 2 veckor efter att man hämtat ut nya bilen börjar folk prata om motor fel osv. Även om dom nu tex återkallar bilen o fixar felet o så, så är det aldrig kul med problem med nya bilen.
av hstamming
Tydligen är det ett bränslerör som skall bytas ut, enligt knapphändiga uppgifter från återförsäljarens kundtjänst. Besked om vilket rör etc ska komma först vecka 48.
av ZizzoZ
Jag ska in och eftermontera fjärrstart till dieselvärmaren 2e december. Ska kolla med dom om dom fixar det då.
av jonts
ZizzoZ skrev:Jag ska in och eftermontera fjärrstart till dieselvärmaren 2e december. Ska kolla med dom om dom fixar det då.
vad får du ge för fjärrstarten
av ZizzoZ
jonts skrev:
ZizzoZ skrev:Jag ska in och eftermontera fjärrstart till dieselvärmaren 2e december. Ska kolla med dom om dom fixar det då.
vad får du ge för fjärrstarten
Jag köpte den med bilen för 6700. Dock var det problem med leverans pga någon anledning. Så jag fick välja mellan att eftermontera den eller vänta 4 veckor på att få bilen. Så vet tyvärr inte vad det skulle kosta om man efter beställer eller vad man ska säga. Men tycker det inte borde vara någon större skillnad i pris. Eftersom det är samma jobb osv som vid nyköp.

edit: Det är kontrollen jag pratar om till dieselvärmaren. Inte sms start. Bara tänkte så det inte blir någon missuppfattning :)

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]