Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockep83
hej.. jag köpte för några veckor sedan nya vinterdäck på fälg av en liten bilverkstad, hade ingen uppsättning vinterhjul sedan tidigare så hittade volvo orginal fälgar med splitter nya maxxis dubbfria vinterdäck på..
Dessa däck är "förhålade" för dubb.. menas det att jag kan lämna in däcken på dubbning eller??? någon som gjort detta? vill egentligen ha dubbdäck men dessa fick jag så pass bra pris på så jag kunde inte låta bli...
Användarvisningsbild
av CarMan
Dubbar man däck nuförtiden?

för att avgöra om däcken var billiga så måste du ju först ta reda på vad det kostar att dubba dom!
sen är jag lite nyfiken på om dom är tillverkade för scandinaviskt klimat? (är dom inte det så förstår jag att dom var biliga, elle ska vi säga lite pengar, för det är ju inte billigt att köpa nått som är obrukbart)
av inkognito
Nog finns det säkert en eller annan firma som har dubbmaskin, inget svårt eller jobbigt att dubba däck, men trist, och vad det kostar har jag ingen aning om.
Som Carman skriver, däck prutar inte jag många kronor på, speciellt inte vinterdäck, det skall gå att få stopp på bilen, när jag vill ha stopp på den.

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]