Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbo_virus
Passar grillen från en s80 06 på en s80 99?

Om den passar och man ska byta så är det att ta ner hela fronten om jag förstår rätt!?
Finns det någon bild på hur man går till väga, vart skruvarna sitter?

MVH//Janne
av DaXX
Turbo_virus skrev:Passar grillen från en s80 06 på en s80 99?

Om den passar och man ska byta så är det att ta ner hela fronten om jag förstår rätt!?
Finns det någon bild på hur man går till väga, vart skruvarna sitter?

MVH//Janne
Tyvärr så passar inte grillen från en 04-06 till din bil. Har själv konstaterat det där och det enda du kan göra är att byta
hela fronten i så fall. Finns två eftermarknadsgrillar med nätgaller som passar 99-03, men jag har inte prövat.

Har ingen bild jag kan dela med mig utav, men du får börja med att plocka bort torkar armarna till strålkastarna, sedan
plockar du bort de orangea positionsljusen och försiktigt bänder loss de två svarta listerna. Sen kan du borra ut popnitarna
i hjulhusen (3 el 4 på vardera sida) Sedan sitter hela fronten med 4 bult. En under vardera strålkastare och två nere
vid hajgapet...
av Turbo_virus
Tack DaXX för upplysningen!

Det är inget som är trasigt, så det måste ju inte bytas. Men den grillen från en 06a är ju lite snyggare än den befintliga 8)

(//Janne

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]