Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rådlös: Precis min tanke också! Om inte priset mer än halveras... Men vad är egentligen värdet på en dieselmotor som gått 20000-30000 mil? :???:

Bensinhuvud: Precis! Köpte min 245 för 1500 och den har jag svetsat en hel del på (lärt mig) och 244 köpte jag för 1500 - behöver bara byta två länkarmar samt en bromsslang! :P
Turbo utan diesel är ännu värre. :mrgreen:

Mvh GK
Undrar fortfarande! Vad ligger värdet på när det kommer till motorerna D20 och D24? :!: :?:
av Rådlös
När det gäller så gamla saker, så finns det inga "tabeller eller värdemätare". Man får helt enkelt göra en bedömmning av varje enskillt objekt. "Vill jag betala XXXX kr för den metallhögen som ligger framför mig?" Och även tänka igenom "Fungerar den? Finns det t.ex. något kompprovdiagram? Får jag någon form av köptrygghet, bytesrätt, extra resevdelar m.m.? Stämmer uppgifter om miltal?"

För att utröna ett eventuellt marknadsvärde så är det enklaste att leta upp likvärdiga motorer på bilskrotar och jämföra priserna där. Som väl är, så finns många bilskrotar på nätet numera, så det behöver inte vara några problem med detta.
Ok, det är väl så man får göra! Tänkte bara på ett ungefär... :wink:

Hej, Är det någon som vet måtten […]

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Oookeeeeej!! Här har vi en för historieb[…]