Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svendufva
Tidigare hade jag problem med radion eller egentligen skärmen som visar radiofrekvens etc. Nu dyker det upp nya fel. Det mest Irriterande är att instrumentbelysningen går upp i ett "Turboläge" och inte går att dimra ned. Lyser betydligt starkare än maxläget man skälv kan ställa in. Jättehärligt med mörkerkörning + att det av och till dyker upp att larmsystemet fordrar service. Färddatorn verkar ljuga friskt, drygt 1,5dl/mil. Premium.....efter 120 mil körda.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Bilar med massa EL i e ju underbart....

Själv så fick jag idag problemet när jag var på väg till jobbet, att när jag bromsade vid en korsning för att stanna så började varningsblinkersen blinka :O

de va bättre förr!
av riha
Bosse78 skrev:Bilar med massa EL i e ju underbart....

Själv så fick jag idag problemet när jag var på väg till jobbet, att när jag bromsade vid en korsning för att stanna så började varningsblinkersen blinka :O

de va bättre förr!

Bromsa inte så j_vla hårt då! :-)

Det är så att om man gör en snabb/häftig/hård inbromsning så tänds varningsblinkers för att varna andra förare.

Detta görs enligt beräkningar av hur hårt man bromsar samt hur pass snabbt man gör det.
Användarvisningsbild
av Bosse78
riha skrev:
Bosse78 skrev:Bilar med massa EL i e ju underbart....

de va bättre förr!

Bromsa inte så j_vla hårt då! :-)

Det är så att om man gör en snabb/häftig/hård inbromsning så tänds varningsblinkers för att varna andra förare.

Detta görs enligt beräkningar av hur hårt man bromsar samt hur pass snabbt man gör det.
Ofan det hade jag ingen aning om. Kan dock tycka att jag inte bromsade speciellt hårt, men allt e ju relativt ...
av MW76
På V70,n blinkar bromsljuset när ABS-systemet aktiveras. :idea:
av ZizzoZ
MW76 skrev:På V70,n blinkar bromsljuset när ABS-systemet aktiveras. :idea:
sen när man kommer ner under hmm 30km/h eller om det va 15km/h så lyser bromsljuset konstant och varningsblinkersen går in :) Tills man rör gasen igen då slutar det.
Användarvisningsbild
av CarMan
svendufva skrev:Tidigare hade jag problem med radion eller egentligen skärmen som visar radiofrekvens etc. Nu dyker det upp nya fel. Det mest Irriterande är att instrumentbelysningen går upp i ett "Turboläge" och inte går att dimra ned. Lyser betydligt starkare än maxläget man skälv kan ställa in. Jättehärligt med mörkerkörning + att det av och till dyker upp att larmsystemet fordrar service. Färddatorn verkar ljuga friskt, drygt 1,5dl/mil. Premium.....efter 120 mil körda.
Är bilen 100% orginal? eller ans det nån lampa eller så i eller utanför bilen som kunde ha lyst på instrumäntbrädan?
det sitter en avkännare där som ska känna av om du har dags ljus eller märker (vid dags ljus ska balysningen bli starkare, o inte gå att dimma)
av svendufva
Nej, ingen lampa som störde. Det verkar vara kopplat till användandes av AUX kontakten då felen dykt upp efter jag använt MP-3 spelaren. Det är dock det minsta bekymret då en kvinna glömde bromsa i ett rödljus och körde in i häcken på mig. Plåtverkstan till veckan. Oturen förföljer mig med denna bil. På en månad och 150 mil har det hänt mer än på de sista 25 åren.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]