- sön 21 nov 2010, 12:01
#468405
Den kabeln som sitter i motorn är fäst på vänster sida av motorn i färdriktning.
Men första gången vi fick igång den efter kopplingsbytet var i fredags och då hade vi laddat batteriet i ca 18 timmar utan något resultat men så tog vi ett annat batteri utöver ordinarie batteri med hjälp av startkablar och då startade den (tror det vad då den startade) Så funderar på om de kan vara batteriet som inte tar emot laddning? ?:-/
För de var första tanken, att batteriet var slut och bara orkade skicka ut ström till att solonoiden skulle skjuta ut.
Dock står de att batteriet har 12.58volt i sig (kollat med multimeter) Och de tycker jag den ska orka driva runt startmotorn på?
Hemulen skrev:Ser korrekt ut :D . Kolla nu så motorn har jord,original kan vara en jordfläta som sitter fäst i ventilkåpan,kolla så den är hel. Måste även gå en kabel från batteriets minus till chassiet,kolla även den. :)Har ingen jordfläta utan en kabel till motorn från batteriet och en till chassit som jag skrev ovanför ditt inlägg
Den kabeln som sitter i motorn är fäst på vänster sida av motorn i färdriktning.
Men första gången vi fick igång den efter kopplingsbytet var i fredags och då hade vi laddat batteriet i ca 18 timmar utan något resultat men så tog vi ett annat batteri utöver ordinarie batteri med hjälp av startkablar och då startade den (tror det vad då den startade) Så funderar på om de kan vara batteriet som inte tar emot laddning? ?:-/
För de var första tanken, att batteriet var slut och bara orkade skicka ut ström till att solonoiden skulle skjuta ut.
Dock står de att batteriet har 12.58volt i sig (kollat med multimeter) Och de tycker jag den ska orka driva runt startmotorn på?