Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SverreK
mange69 skrev:Har nu testat både ett 16GB USB-minne (FAT32) och min mobil SE X10 via USB, men ingen av dem funkar. Får upp ett felmeddelande efter att det stått "laddar..." en stund. Ska testa att formatera om USB-minnet, men mobilen kan jag inte göra så mkt åt.
Jag fick trycka knappen under cd på högersidan (tror den heter aux) (Edit: mode hette den visst) ett par gånger för att komma åt min Ipod. Tog ett tag och lite tryckande och ryckande innan jag kom på det. Har hittills inte begripit mig på hur jag går in och ut ur katalogerna på Ipoden dock ??:-/

Men att kunna lira min Ipod i bilen är jag grymt nöjd med :)

/Sverre
Senast redigerad av 1 SverreK, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mange69
Felmeddelandet säger bara USB Oläsbar. Formateringen hjälpte inte (FAT32). Finns det ngn begränsning i bitrate? Första låtarna på minnet har bitrate 320 kbit/s.
av Tartryffel
SverreK skrev:Har hittills inte begripit mig på hur jag går in och ut ur katalogerna på Ipoden dock ??:-/

/Sverre
Tryck på enter så har du hela innehållet i iPoden där, spellistor, podcasts osv.
av Tartryffel
mange69 skrev:Felmeddelandet säger bara USB Oläsbar. Formateringen hjälpte inte (FAT32). Finns det ngn begränsning i bitrate? Första låtarna på minnet har bitrate 320 kbit/s.
Den borde bara hoppa över de låtarna, det går t.ex. fint att ha annat än musik på minnet utan att det stör. Men du kan ju testa att ta bort dem tillfälligt.
"Första låtarna" förresten, första på vilket sätt då?
Användarvisningsbild
av mange69
Tartryffel skrev:
mange69 skrev:Felmeddelandet säger bara USB Oläsbar. Formateringen hjälpte inte (FAT32). Finns det ngn begränsning i bitrate? Första låtarna på minnet har bitrate 320 kbit/s.
"Första låtarna" förresten, första på vilket sätt då?
Första mappen i alfabetisk ordning.
Användarvisningsbild
av mange69
Ja, det är ett sandisk. Får prova att köra detta. Skumt bara att de säger samma sak när jag koppar min mobil SE X10 via USB.
Användarvisningsbild
av Momentum
mange69 skrev:Ja, det är ett sandisk. Får prova att köra detta. Skumt bara att de säger samma sak när jag koppar min mobil SE X10 via USB.
Det är inte säkert att telefonen presenterar sitt minne som ett USB minne bara för att det är en USB sladd
Hur för man över musiken till telefonen? Bara med ett "dra och släpp" i den vanliga filhanteraren i datorn eller är det något eget program från SE?
Det är inte alls säkert att bilen "ser" några låtar på telefonen

Jag har dock en känsla att ditt Sandisk minne kommer att fungerar efter du tagit bort U3
Användarvisningsbild
av mange69
Tackar. Sandiskminnet funkar!
Telefonen funkar som ett USB-minne som jag droppar musiken i på datorn.
Användarvisningsbild
av Momentum
mange69 skrev:Tackar. Sandiskminnet funkar!
Telefonen funkar som ett USB-minne som jag droppar musiken i på datorn.
Står det nåt på telefonen då du ansluter den till bilen?

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]