Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hstamming
Min son skulle få sin V70 D3 levererad i morgon, men fått leveransen framflyttad någon vecka för en säkerhetsuppdatering enligt mail från säljanren. Vid telfonkontakt svarar säljaren att leveransen stoppats (bilen finns hos återförsäljaren) för att ny programmvara till motorn måste installeras.
Jag fick själv en identisk bil levererad i slutet av augusti. Någon som vet vad det är för uppdatering och om det gäller även min bil.
av Crumar
Ingen aning heller, vet ej heller om uppdateringen gjord på min vagn, hämtades 10-09-22.
Är det inget allvarligt tror jag att det kommer på servicen men det låter konstigt att stoppa leveransen...
Användarvisningsbild
av Mats
Bilar är snart som datorer. Säkerhetsuppdateringar måste installeras varje månad! :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
Bilar är värre än datorer! För de innehåller både elektronik och mekanik!!! :D
Användarvisningsbild
av Honke
Göranson skrev:Jag blir rätt så nyfiken själv... :shock:

Ja det blev jag oxå! Hoppas kommer fram här vad den uppdateringen innebär...
av riha
Tja, hoppas bara de inte gör som u när jag hade min XC70 på 12000 mila service inne i torsdags.

Då ingick det en hel drös uppdateringar till bilen och när jag hämtade ut den och hade kört en bit (på väg till kundbesök) så skulle jag starta radion för att lyssna på P3, men icke gick den igång.

Så nu får jag köra in till dem igen i nästa vecka och få det fixat.

De har alltså uppdaterat "sönder" min stereo (den startar inte, inget syns på skärmen och man kan inte välja något), det påverkar hela stereon, inklusive iPhone/iPod interfacet så jag kan inte ens ladda telefonen under körning.

Såklart är det ju bara en tillfällighet och "shit happens" och troligen inget som någon annan kommer råka ut för, men men.

Jag skall iaf numera ta för vana att iaf testa av de vanligaste funktionera av bilen innan jag kör ifrån handlaren nsta gång det är dags för uppdateringar.
Användarvisningsbild
av betterlead
Variosboy skrev:Bilar är värre än datorer! För de innehåller både elektronik och mekanik!!! :D
Kör du utan HDD och DVD-spelare i din dator, har du rätt. :o
av SverreK
betterlead skrev: Kör du utan HDD och DVD-spelare i din dator, har du rätt. :o
Inte för att vara näsvis men det finns ju Solid State-diskar nu för tiden... :wink:

Men DVD behöver nog snurra fortfarande vad jag känner till :D

/Sverre
av Tartryffel
SverreK skrev:
betterlead skrev: Kör du utan HDD och DVD-spelare i din dator, har du rätt. :o
Inte för att vara näsvis men det finns ju Solid State-diskar nu för tiden... :wink:

Men DVD behöver nog snurra fortfarande vad jag känner till :D

/Sverre
Liksom CPU-fläkten. Passiv kylning i all ära men ... nä.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]