Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Är det någon som testat att koppla in en usb-hub för att kunna använda flera Usb? Anledningen vill att jag frågar är att jag har musik på ett Usb och talböcker på ett annat. Då hade det varit smidigt att kunna byta mellan dem utan att behöva riva i luckan och koppla i och ur varje gång. Som ni vet tar det en jäkla tid att läsa in usb:t varje gång du startat eller har sätt i ett nytt.
Användarvisningsbild
av philipsguy
I en annan tråd under S/V/XC60 skrivs det om en bläckfisk-kabel som enligt postaren gör det möjligt att ha iPod OCH USB anslutet samtidigt - om detta funkar i V70 låter jag vara mycket osagt, men att stereon skulle kunna ha flera USB-minen anslutna samtidigt håller jag för otroligt till motsatsen bevisats :wink:
av riha
Begränsningen kommer främst ligga i hur mycket strömförsöjning usb-porten har idag.
Jag vet om en kund till oss som testade koppla in en 2.5 tums USB-ansluten hårddisk och den pallade inte usb-porten att dra runt.

Frågan är också om mjukvaran i volvon funkar med att plötsligt hitta "flera" usb-enheter, det är ju inte direkt så att man idag kan välja annat än "usb" som source i radion, om så är fallet äve nmed en hub i, hur vet då stereon vilken "USB" som den skal välja.

Bäst är att slå en signal till en återförsäljare och höra sig för, alternativt att testa, inget kan ju paja såvitt jag vet.
av ErikViking
riha skrev:Begränsningen kommer främst ligga i hur mycket strömförsöjning usb-porten har idag.
Jag vet om en kund till oss som testade koppla in en 2.5 tums USB-ansluten hårddisk och den pallade inte usb-porten att dra runt.

Frågan är också om mjukvaran i volvon funkar med att plötsligt hitta "flera" usb-enheter, det är ju inte direkt så att man idag kan välja annat än "usb" som source i radion, om så är fallet äve nmed en hub i, hur vet då stereon vilken "USB" som den skal välja.

Bäst är att slå en signal till en återförsäljare och höra sig för, alternativt att testa, inget kan ju paja såvitt jag vet.
Det funkar med en 3,5 tums USB hårddisk i min S80 2007:a disken ligger på 500gb, det tar ca 2 min innan jag kan spela från den.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
För er som har Sensus (från MY12-) så kan jag meddela att jag fått USB-hub att fungera. Jag köpte en billig från Net on Net på 79 eller om det var 99 kr. Den kräver ingen separat strömkälla och har plats för 4 st USB-stick. Dessutom är alla "liggande" vilket gör hela huben helt platt vilket är perfekt för facket i mittkonsolen. Jag har diverse USB i den - allt från 4 till 32Gb. Fungerar klanderfritt och man väljer lätt mellan USB:na i menyn. Har även kört filmer i DIVx och AVI och även det fungerar bra både i displayen fram och på RSE:n där bak.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det står i bruksanvisningen att det ska fungera.
Nu är det ju inte alltid någon garanti, men ofta stämmer det ju.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja, fast jag läste någonstans i manualen att USB-porten inte klarar alla USB då det beror på hur mycket ström de kräver. Dock funkade det som sagt med denna 4-vägshuben som har inbyggd LED. Har iofs bara kört med tre USB samtidigt. Både huben och USB:na blir rätt varma men fungerar gör det. Jämfört med gamla systemet så är det blixtsnabbt. I min förra bil (MY10) så tog det över en minut för stereon att komma igång innan USB:t gick att använda. Nu går det blixtsnabbt trots att jag har exakt samma struktur på USB:t som förut och ännu fler låtar.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]