Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag la i morse märke till att ungarnas DVD-spelare i baksätet som är inkopplade via 12V uttaget i baksätet var upptända pga att jag körde dieselvärmaren via tiduret. Är det en "bugg" eller en "feature" (nyttig funktion), t ex om man vill ha en extra kupevärmare inkopplad som startar tillsammans med tiduret? Jag brukar normalt dra ur kabeln till DVD-spelarna så jag har aldrig sett fenomenet tidigare. Kom med synpunkter!
philipsguy skrev:Hej, jag la i morse märke till att ungarnas DVD-spelare i baksätet som är inkopplade via 12V uttaget i baksätet var upptända pga att jag körde dieselvärmaren via tiduret. Är det en "bugg" eller en "feature" (nyttig funktion), t ex om man vill ha en extra kupevärmare inkopplad som startar tillsammans med tiduret? Jag brukar normalt dra ur kabeln till DVD-spelarna så jag har aldrig sett fenomenet tidigare. Kom med synpunkter!
Det blir inte mycket till kupévärmare på den lilla effekt man kan ta ut ur 12V-uttaget. Så det är ganska säkert inte avsikten från Volvo.

Har aldrig tänkt på det själv men jag kan testa i morgon :)
komma att tänka på en sak, jag råkade ut för att 12V uttaget mellan framstolarna var igång när jag körde min värmare häromdan, brukar det vara så?
Gurra82 skrev:komma att tänka på en sak, jag råkade ut för att 12V uttaget mellan framstolarna var igång när jag körde min värmare häromdan, brukar det vara så?
Det är ju det tråden handlar om? Eller menar du att det skulle vara skillnad mellan bakre och främre 12V-uttaget? Det tror jag ju knappast :)
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]