Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av orda
Hämtade ut en ny XC70 D3 AWD 2011 i går. När jag stannade att handla efter 4 mils körning var det omöjligt att få igång bilen igen. Startspärr lyste i displayen! Kallade på Volvo ass och de kunde inte heller hjälpa till. Ett vanligt problem sa bärgaren! Slutade med att han bogserade vår nya bil till verkstaden. Vår sjätte nya Volvo och har aldrig råkat ut för något liknande tidigare. Någon annan?
Sign Vinterbilen
av Thebobboy
Låter som ett mjukvarufel snarare än hårdvaran. Startspärren är ingen ny företeelse så borde ju lösa sig hyffsat snabbt på verkstaden.

Men att det händer en sprillans ny bil är ju riktigt kasst, speciellt när bilen kostar en del.
Användarvisningsbild
av CarMan
Bergarna skacakr mycke, men man ska inte lysnna så noga, dom blandarihopp det mästa.
VAd var det som lyste? menar du at det stor EL startspärad i text?

Vad stor det mer för meddelande om du lästa alla medeleanden? (stor det inget om att trycka ned kopplinga eller broms?
av orda
Efter 6 dagar på märkesverkstad för batteribyte o felsökning kunde vi idag hämta ut vår nya XC70 D3 AWD 2011. Problemfri körning i 9 km men sedan uppstår problemet igen. Startspärr och Rattlås lyser i displayen. Bilen går inte att starta!
Sign Vinterbilen
Användarvisningsbild
av CarMan
Är du bara intreisserad av att visa ditt missnöje med bilen? fö isånna fall kan jag sluta läda (Ger mig inget at läsa sånna trådar)

Eller är du intresserad av all laga bilen? då måste du svara på dom frågor som ställs!

vad exakt menar du med att startspärr & rattlås lyser i displayen???
av Petzzon
CarMan skrev:Är du bara intreisserad av att visa ditt missnöje med bilen? fö isånna fall kan jag sluta läda (Ger mig inget at läsa sånna trådar)

Eller är du intresserad av all laga bilen? då måste du svara på dom frågor som ställs!

Han borde verkligen få va missnöjd tills problemet är löst.

Bilen har ju vart på verkstad 6 dagar utan att den blev bättre så vet inte hur forumet skulle lösa problemet utan att ha bilen i närheten.
Användarvisningsbild
av CarMan
Petzzon skrev:
CarMan skrev:Är du bara intreisserad av att visa ditt missnöje med bilen? fö isånna fall kan jag sluta läda (Ger mig inget at läsa sånna trådar)

Bilen har ju vart på verkstad 6 dagar utan att den blev bättre så vet inte hur forumet skulle lösa problemet utan att ha bilen i närheten.

jag ska vara tydlig så till o med du förstår.

Om trpdens enda syfte är att utttalas sitt missnöje s är jag inte intresserad at läsa tråden !!!

Om tdens huvud syfte är att få hjälp att laga bilen så hjälper jag gärna till.
av Steff 99
Klart att "orda" är sur o irriterad och missnöjd med all rätt, om man har en ny bil som rullat 49 km och blivit bärgad två gånger och stått på verkstad 6 dagar.
Verkstaden hade bara fått ett försök till, innan ÅF fått ta tillbaka bilen
av Petzzon
CarMan skrev:
Petzzon skrev:

jag ska vara tydlig så till o med du förstår.

Om trpdens enda syfte är att utttalas sitt missnöje s är jag inte intresserad at läsa tråden !!!

Om tdens huvud syfte är att få hjälp att laga bilen så hjälper jag gärna till.
Ursäkta men jag förstod va du mena!!!!

Men om du tror att det enda syftet med detta forum är att hjälpa varandra med fel på våra bilar tror jag du är ute och cyklar.
Här har man rätt att skriva av sig arg eller besviken vilket som.
O ja hade precis som trådskaparen låtit verkstaden fixa min bil.
Har fullt förståelse att fel kan uppstå men däremot skulle jag inte vänta hur länge som helst på att få det fixat.
av sorsj
Snälla CarMan. Skärp dig!
1. Det är ingen som ber dig läsa tråden. Är du inte intresserad så hoppa över den! Forumpolis är du inte.
2. Alla vi andra är kanske intresserade att höra vad som händer - det finns all anledning att få veta vad som hänt med ordas bil.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]