Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Varför är Polestar så dyrt egentligen ?? vad är det dom gör med bilen förutom att byta lite mjukvara?? motsvarar deras ansträngning på något sätt priset?? vad kostar liknade trim/optimeringar??? Finns det nån möjlighet att pruta på polestar ??? många frågor......... :D

Jag personligen skulle kunna tänka mig att ge 5000:- för det men 8900:- nja
av Steff 99
Bosse78 skrev:Varför är Polestar så dyrt egentligen ?? vad är det dom gör med bilen förutom att byta lite mjukvara?? motsvarar deras ansträngning på något sätt priset?? vad kostar liknade trim/optimeringar??? Finns det nån möjlighet att pruta på polestar ??? många frågor......... :D

Jag personligen skulle kunna tänka mig att ge 5000:- för det men 8900:- nja
Tråkigt , då lär du bli utan... 8)
Användarvisningsbild
av crumpets
Anledningen till att det är så dyrt lär helt enkelt vara mantimmarna och utrustningen som krävs för att utveckla mjukvaran.
Helt kravfritt från volvos sida lär det ju inte vara om man ska låta precis samma kärra gå med högre effekt och bibehållen garanti. Det ska funka i alla väder, med alla olika tillåtna laster, alltid funka perfekt och dessutom göra det på ett sätt som inte sliter på någon maskinell del i kärran.
Sedan ska väl alla avgaskrav omverifieras och så ska väl rullande landsvägstester göras osv. Stort och framförallt DYRT maskineri bakom detta. Släng sedan på högutbildade programmerares mantimmar och en rejäl slev skatt i varje led så har du dina 8900kr :)

Och så får vi såklart gärna hålla ett någorlunda trivsamt diskussionsklimat. Ingen har gått över gränsen ännu men börjar man anklaga andra utifrån deras personliga preferenser är man i alla fall i riskzonen.
Användarvisningsbild
av Anders E
BSR tar väl 8900:- oxå?
Sen om tex nån mindre firma har nåt billigare utan att kunna visa upp
några referenser så är kanske pengarna inte är allt, gäller ju att bilen mår bra av det oxå.
Jag uppdaterade min V70 och det har jag aldrig, aldrig ångrat!
8900:- är ingenting mot den "nya" bil jag fick!
av lobbysleeper
Tycker 8900 är en rimlig nivå, kostade lika mycket när jag chippade saaben för 5-6 år sen. Som sagt, kvalitet får kosta enligt mig.
Användarvisningsbild
av Bosse78
lobbysleeper skrev:Tycker 8900 är en rimlig nivå, kostade lika mycket när jag chippade saaben för 5-6 år sen. Som sagt, kvalitet får kosta enligt mig.
Jaja, jag tycker fortfarande att det är dyrt för något som egentligen ingen behöver... hur som haver är det nån som lyckats pruta på detta i samband med service eller liknande???
av storfiskarnizze
Jag är 65 och effektoptimerade min V70II 2,4d -08 från 163 hk till 205 för att underlätta körning med husvagn.
Nu märks det knappt att bilen drar 1000 kg extra och utan vagn..ujujuj.
Men jag är rätt barnslig av mej :D
av lobbysleeper
Bosse78 skrev:
lobbysleeper skrev:Tycker 8900 är en rimlig nivå, kostade lika mycket när jag chippade saaben för 5-6 år sen. Som sagt, kvalitet får kosta enligt mig.
Jaja, jag tycker fortfarande att det är dyrt för något som egentligen ingen behöver... hur som haver är det nån som lyckats pruta på detta i samband med service eller liknande???
8500kr inkl reg.besiktning i samband med nybilsköp...
Har för övrigt inte hört att man generellt sett lyckats få så mycket i rabatt på optimeringen.
Användarvisningsbild
av Anders E
Bosse78 skrev:

Om man behöver detta är väl en individuell bedömning eller?
Jag älskar Volvo´s 2,5T-motorer och kunde man få denna med 250 hk 370nm
så var 8900kr en piss i mississippi !
Pruta kan man nog fet-glömma, bara att betala och va glad!

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]