Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Bromskrångel nu igen.
Märkte att det gick lite trögt och funderade först på om jag bara inbillade mig men stannade ändå och kollade... och jo visst varmt som satan.
Handbromsen är en stark kandidat.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har inte gjort någon underökning av problemet men har inte använt handbromsen idag och nu har det heller inte blivit varmt, så jag antar att det bara är att byta oket.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är det oket från Biltema som kärvar, eller det gamla som du monterade tillbaka?

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det gamla jag monterade tillbaka.

Kan dra historien kort för de som inte minns.

1. Vänster bak-broms börjar krångla. Vilket visar sig vara handbromsmekanismen.
2. Försöker först smörja upp detta själv men det håller bara någon vecka sen är det samma sak igen.
3. Bestämmer mig för att byta ok och tänker att det är lika bra att byta båda för det blir problem med den andra sen också annars. Så jag köper två nya på Biltema och byter.
4. I princip direkt börjar det krångla igen men nu är det på andra sidan (höger) som blir varm.
5. Krånglar som fasen med detta men lyckas inte lösa det själv. Lämnar in bilen på Volvo som har inne bilen tre gånger utan att hitta felet.
6. Testar montera tillbaka orginaloket och då fungerar allt perfekt... alltså fel på oket.
7. Åker tillbaka med oket till Biltema och får pengarna tillbaka plus reseersättning. Men är nu st trött på att krånga så jag väljer att låte det fungerande orginaloket sitta kvar och det är alltså det som krånglar nu.

Har beställt ett nytt bromsok från skruvat.se så får bytas n'r jag har tid. Bilen går ju köra med utan problem så länge jag inte använder handbromsen.
Användarvisningsbild
av Nexus
utan handbroms på vintern, så kan man inte ha det :wink: man måste faktiskt dra i den i minst varannan kurva :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ha ha Grammse. Har faktiskt varit påväg att dra i den nån gång när det kännts inbjudande men hejdat mig i sista stund. :)
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137

Det är väl fortfarande så att man […]

Här påstås också att P2600 […]

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställn[…]