Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ja du som kund kan få bilen på vinterdäck.
Fabriken/volvo levererar bara bilar med sommardäck

det är mycke du som kund inte vet om, vad som fabriken gör o vad som ÅF gör.
palmqvist skrev:Det är ju ingen rekomendation att ha de däcken även om du bor på västkusten... Tänk på vintern som gick :)
Kör på Michelins friktion europadäck och det var kanonbra hela förra vintern. (Levererade av min Volvohandlare)

Inte riktigt lika vassa på superhalka men är helt suveräna och stabila i höga farter eftersom gummit inte är lika mjukt, sen är de mycket slitstarkare på samma gång, speciellt om man brassar på lite på motorväg och autobahnfarter.
VolvoB20 skrev:
palmqvist skrev:Det är ju ingen rekomendation att ha de däcken även om du bor på västkusten... Tänk på vintern som gick :)
Kör på Michelins friktion europadäck och det var kanonbra hela förra vintern. (Levererade av min Volvohandlare)

Inte riktigt lika vassa på superhalka men är helt suveräna och stabila i höga farter eftersom gummit inte är lika mjukt, sen är de mycket slitstarkare på samma gång, speciellt om man brassar på lite på motorväg och autobahnfarter.
Ja, där är det stor skillnad, har haft såna däck på BMW 528:an och kört i 150-180 och det är nästan som sommardäck. Nordiska friktionsdäck (och Blizzak) är tyvärr svajigare än dubbdäck... och framför allt med en lite svajig bil som en XC70 el V70 är det grym skillnad... /PH
Kalasbra! Tack för svaren! Då skall det gå.

Det är av precis de anledningar som ni skriver som jag vill ha dessa däck. Totalt sett för mig på västkusten blir det ett bra alternativ.

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]