Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
rdesign11 skrev:Verkar ju inget vidare att behöva bluffa för släkten :)
Hade jag med gjort :mrgreen: :-)-)
Användarvisningsbild
av rdesign11
opA skrev:
rdesign11 skrev:Verkar ju inget vidare att behöva bluffa för släkten :)
Hade jag med gjort :mrgreen: :-)-)
Ja är man tvungen så är man :)
man vill ju inte loosa facet :)
av lobbysleeper
Det är alltid roligt att överraska därav min "bluff" :)
Användarvisningsbild
av opA
rdesign11 skrev:Ja är man tvungen så är man :)
man vill ju inte loosa facet :)
Tvungen hade jag aldrig känt mig.. jag hade velat de bara för att... ptja, bara för jag skulle vilja att de skulle komma fram som en överaskning att "Här är min nya bil"... :)
Användarvisningsbild
av rdesign11
jo, det är kul att överaska. Har bara berättat att den är beställd men ingen leveransdag. Så på fredag skall dem få sig en överaskning :-)))))
av Linqid
Eller så gör man som farsan senast han köpte bil. Sa inget till sin bättre hälft utan plötsligt en dag stod det en ny bil på uppfarten. Det blev inga glada miner.. :lol:
av lobbysleeper
Ramlade på den här sidan hos Bilkompaniet i Mora, de kör tydligen med öppna kort åt deras kunder, så de kan se sin bils status; http://www.bilkompaniet.se/leveransinfo/sok3.asp
Tycker övriga ÅF borde erbjuda samma sak, även om Volvo själva tagit bort sin motsvarande sida.
För övrigt ser de olika stegen från order till leverans förklarat.

Även Helmia kör liknande med deras beställda bilar; http://www.helmia.se/bil/Leveransinfo.asp
fast där ser man inte vilken status bilen har.

Man valde visst fel ÅF ;)
Användarvisningsbild
av epostaren
Tack lobbysleeper, det var 2 bra sidor du har hittat. Då får man i alla fall en hint om hur det går till och om man vill fråga försäljaren om leveransen, så har man dom rätta uttrycken att tillgå när man frågar :D :D
av lobbysleeper
epostaren skrev:Tack lobbysleeper, det var 2 bra sidor du har hittat. Då får man i alla fall en hint om hur det går till och om man vill fråga försäljaren om leveransen, så har man dom rätta uttrycken att tillgå när man frågar :D :D
Precis, då låter man "lite bättre än alla andra" och kanske får lite extra info/guldkantad leverans (P)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]

Hej! Har en S60 2008 Helt plötsligt tycker ja[…]

Du har fel. Det är som jag skrev. Googla och […]

Varvtalsmätare Volvo 240 -88