Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
tellus skrev:Vart ?
Wettergrens. Akademibokhandeln etc.

Dessutom är de billigare än vanliga cd-böcker. Du får dessutom med både ett micro-SD (för tex telefonen) samt ett USB för bilen. Funkar kanonbra! Då kan man fortätta lyssna när man klivit ur bilen etc. Finns numer riktigt många titlar.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tartryffel skrev:
v70jonas skrev:Vad är det som är maximalt 500? Mappar eller låtar?

MVH
Jonas
Mappar.
Ja max 500 mappar och max 12.000 låtar eller om det var 19000 låtar. Kommer inte ihåg men det står i intruktionsboken.

Tro mig du vill inte ha mer än 100-150 låtar per mapp för då tar det för lång tid att hitta :D Du måste nämligen scrolla. Och den ordnar filerna efter filnamn och inte låttitel om jag inte minns fel. Jag själv har ca 1300 låtar uppdelade i mappar för genre och sedan artist.

p.s. Det är bra att skapa en identisk kopia av ditt usb i datorn om det pajar. Då slipper du komma ihåg allt och göra om det. Jag har lagt åtskilliga timmar på att få allt rätt på USB:t.
Användarvisningsbild
av mange69
Hur ser USB-kontakten ut i bilen? Är det ett uttag bara eller sitter det en USB-kabel och i så fall behövs det en adapter till telefonen som har micro-USB?
Detsamma gäller för 3.5 mm-kontakten. Är det en kontakt eller sitter det en 3.5 mm-kabel i bilen? Ska hämta ut bilen på fredag.
av Tartryffel
mange69 skrev:Hur ser USB-kontakten ut i bilen? Är det ett uttag bara eller sitter det en USB-kabel och i så fall behövs det en adapter till telefonen som har micro-USB?
Detsamma gäller för 3.5 mm-kontakten. Är det en kontakt eller sitter det en 3.5 mm-kabel i bilen? Ska hämta ut bilen på fredag.
Det är en USB typ A-hona Bild (ignorera micro-usb:n på bilden) så du behöver en USB-kabel med A-hane i enda änden och micro-USB-hane i andra änden.
3.5 mm-uttaget är ett panelmonterat uttag, du behöver alltså en 3.5 mm-hane i båda ändarna till den kabeln.
Användarvisningsbild
av mange69
Tartryffel skrev:
mange69 skrev:Hur ser USB-kontakten ut i bilen? Är det ett uttag bara eller sitter det en USB-kabel och i så fall behövs det en adapter till telefonen som har micro-USB?
Det är en USB typ A-hona Bild (ignorera micro-usb:n på bilden) så du behöver en USB-kabel med A-hane i enda änden och micro-USB-hane i andra änden.
3.5 mm-uttaget är ett panelmonterat uttag, du behöver alltså en 3.5 mm-hane i båda ändarna till den kabeln.
En helt vanlig USB-laddkabel alltså? Laddas telefonen samtidigt?
Kan du/någon lägga ut en bild hur det ser ut? Är allt beläget i armstödet?
av Tartryffel
mange69 skrev:En helt vanlig USB-laddkabel alltså?
Japp.

Kan du/någon lägga ut en bild hur det ser ut? Är allt beläget i armstödet?[/quote]

Inte mycket att se. Man lyfter på armstödsluckan. Mitt på bakre "väggen" i förvaringsutrymmet, centrerat och ganska långt upp, sitter auxuttaget.
Underifrån kommer kabeln upp. Exakt hur mycket kabel som är framdraget varierar, kabeln från styrenheten är rejält lång och jag fick bunta ihop min under facket för att få lagom längd.

Är du jätteintresserad och absolut inte kan vänta så finns det säkert nån bild här på forumet. Men det är verkligen inte mycket att se, som sagt :)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tartryffel skrev: Inte mycket att se. Man lyfter på armstödsluckan. Mitt på bakre "väggen" i förvaringsutrymmet, centrerat och ganska långt upp, sitter auxuttaget.
Underifrån kommer kabeln upp. Exakt hur mycket kabel som är framdraget varierar, kabeln från styrenheten är rejält lång och jag fick bunta ihop min under facket för att få lagom längd.

Är du jätteintresserad och absolut inte kan vänta så finns det säkert nån bild här på forumet. Men det är verkligen inte mycket att se, som sagt :)
Så ser det ut på 08 och 09 men inte nu, nu sitter det USB-uttag bredvid 3,5mm uttaget om jag är rätt informerad, alltså det är ingen kabel på MY11 så som vi har på de lite äldre V70II..
Senast redigerad av 1 Variosboy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Racetwin2

I båda fall är det bara uttag (båda är hona). De sitter bredvid varandra i bakkant av förvaringsfacket. Med bilens leverans så fick jag med en kort USB-förlängningssladd, 10 cm. Anledningen till det var att många har långa USB-minnen som sedan knäcker sönder USB-uttaget när du stänger luckan, inte bra.

Skall du använda AUX-uttaget så behöver du alltså sannolikt en AUX-förlängningssladd beroende på hur långt du behöver nå. Det är en AUX-hona som sitter i bilen. Jag köpte t.ex en AUX hona-hona förlängningssladd så att barnen får bioljud när de lyssnar på de externa DVD-skärmarna :)
Användarvisningsbild
av mange69
Har nu testat både ett 16GB USB-minne (FAT32) och min mobil SE X10 via USB, men ingen av dem funkar. Får upp ett felmeddelande efter att det stått "laddar..." en stund. Ska testa att formatera om USB-minnet, men mobilen kan jag inte göra så mkt åt.

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]