Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Med bromspedalen nedtryckt, växelspaken i P-läge och välladdat batteri kan jag blott vrida om startnyckeln till läge I. Jag kommer inte längre än så vilket gör att jag inte kan lägga bilen i neutral-läge (kräver läge II på startnyckeln) och än mindre starta bilen (läge III). Bilen har aldrig strulat på den fronten tidigare. Det hela är något jobbigt då bilen står där den står, svårt obrukbar, och med nuvarande status kan blott en bärgare flytta den. Någon som vet vad som kan göras, vad som är fel osv? Bilen är en S60, Aut, 2.5 T, 2004. Hilfe bitte!!!!!!!
MartinS60 skrev:Thanks men nej tyvärr. Inget av de tips som fanns där hjälpte. Det är omöjligt att få nyckeln förbi läge I. Bilen står där den står...
Hade själv problem med tändn.låset efter en tids kärvande så låste det sig, använde ASSA låsolja på spray
och sprayade in i låset samt oljade in tändnyckeln (pinnen) ett par gånger...
det kan ta en stund innan oljan har krypit in i alla gömslen i lås-cylindern.

Men det gjorde susen nu har det lirat i flera månader utan problem!

Obs! använd inte grafit-olja i låset, blev varnad av lås-smeden att inte använda det i vanliga lås ELLER i tändn.låset.
grafiten kan tydligen göra saken värre...

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]