- mån 15 nov 2010, 15:47
Vilka diskussioner
Har själv beställt V50 d2( leverans luciaveckan) och jag hoppas ju att jag kan dra nytta av den lägre förbrukningen. Min 1,8f dricker ju som en törstig alkis( etanol), drar ca 1,2-1,3 dl/mil. Skrämmande siffror. Och då kör jag normal hastighet, följer lagen 8) . Men min D2 har väl förhoppningsvis fått den senaste uppdateringen med???
dali skrev:ZyntaX skrev:Oj herregud jag kliver av den här debatten du är ju bara för mycket.Bra beslut. Jag tar det som ett bevis på att du insett hur förvirrat ditt resonemang är. Din poäng är uppenbar: Volvo ljuger om förbrukningen och det är kundens eget fel om han inte förstår det. Jag håller inte med.
Du missar hela min poäng.
ZyntaX skrev: Edit:Eftersom du har svimmat så är väl detta meningslöst, men jag gör det ändå. Här är den enormt komplicerade processen (håll någon vuxen i handen):
En sista fråga, lägg ut hela din process för att få fram 0.01(!!!) liter. Du får mig att svimma.
Förmodligen kommer du inte göra det då du förlöjligar dig själv då.
* Färddatorn visade en snittförbrukning på 6.1 liter per 100 km, eller 0.61 liter per mil.
* Uppmätt förbrukning låg oftast mellan 0.60-0.62 liter per mil.
Skillnaden var alltså +/- 0.01 liter per mil (eller 1 centiliter om man så vill). Hängde du med eller känner du dig svimfärdig igen?
Vilka diskussioner