Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abel1
Håller på och försöker byta Krängningshämmare bak på båda sidor på min v70 2.4T -01.
Men fan vad de sitter fast, kommer att dra sönder bulten. Vet inte om jag gör rätt. Är det jävligt att byta dessa eller är det jag som gör fel....?

/Abel
av mikebike
abel1 skrev:Håller på och försöker byta Krängningshämmare bak på båda sidor på min v70 2.4T -01.
Det är väl bara en krängningshämmare?
Däremot finns det ett stag på vardera sidan.
Det brukar inte vara några problem att byta dessa eftersom de sällan blir så gamla innan de skall bytas. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av CarMan
mikebike skrev:
abel1 skrev:Håller på och försöker byta Krängningshämmare bak på båda sidor på min v70 2.4T -01.
Det är väl bara en krängningshämmare?
Däremot finns det ett stag på vardera sidan.
Det brukar inte vara några problem att byta dessa eftersom de sällan blir så gamla innan de skall bytas. :mrgreen:
vad manas med inte så gammla? jag tror dem flesta inte har bytt på sina bilar (men dom som köppte ny bil mellan 00 & 03 fick säker byta mer än en gång)
av mikebike
CarMan skrev:
mikebike skrev:Det brukar inte vara några problem att byta dessa eftersom de sällan blir så gamla innan de skall bytas. :mrgreen:
vad manas med inte så gammla? jag tror dem flesta inte har bytt på sina bilar (men dom som köppte ny bil mellan 00 & 03 fick säker byta mer än en gång)
Jag hade själv en -01 och första paret (bak) bytte jag efter mindre än 2 år, sedan bytte jag fram efter 3 år, bak igen efter 4. Både bak och fram vid 6 år, men sedan har de faktiskt hållit. Nytt utförande?

PS. 1900 mil per år.....

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]