95% drivning fram och 5% bak!
I överlag så funkar de ganska bra,sköter sitt jobb när de VÄL kopplas in vilket kan ta lite tid för de är ju viscokoppling! Inte världens snabbaste system direkt! Annars är de en stabil bil,väger lite mer, 100 kg vilket blir lite mer i bensinförbrukning!
Stödlagret har tydligen en tendens att gå sönder,samma me främre knutkorset, har varit snack om hitan och ditan om att man inte kan byta "knutkorset" där fram utan man måste köpa en ny kardan komplett för 10000 kr,men vissa säger att de går att byta "knutkorset",ja vet inte själv,har inte drabbats av denna operation ännu! Så de återstår att se!
Italienimport TROR ja har 225 hk i sina AWD,annars är de sedvanliga 193 hk,vilket duger gott och väl! Systemet tillåter inte att fyrhjulsbörna på torr asfalt,va ja har läst mig till! Då är de gonatt!
Ur trimsynpunkt ska de nog tåla 250 hk. V70 R AWD har samma drivning men en annan utväxling på bakaxeln!
Annars är de gamla vanliga man kollar på en bil! Oljeläckage mellan motor/låda bla....
Hittade lite info på nätet om AWD,2 st från detta forum,intressant läsning iaf!
http://850r.dk/tpc/awd%20volvo%20850.pdf
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 70107.html
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 60605.html