Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av demilson
Hoppet är ju som bekant det sista som lämnar en.
Som upphonvsmakare till denna tråd beställde jag min bil första veckan i september. Pratade med säljaren på Bilia Haga Norra (fö mkt trevlig) i veckan o fortfarande är beräknad leverans vecka 1 -11. :( Men han sa oxå att när bilen blir "definitvt planerad" så brukar det gå ganska fort samt att Volvo ökar produktionstakten november o december för att få sålt bilarna på "rätt sida året". Hoppas, hoppas... Börjar blir rätt segt nu.
Användarvisningsbild
av rdesign11
demilson skrev:Hoppet är ju som bekant det sista som lämnar en.
Som upphonvsmakare till denna tråd beställde jag min bil första veckan i september. Pratade med säljaren på Bilia Haga Norra (fö mkt trevlig) i veckan o fortfarande är beräknad leverans vecka 1 -11. :( Men han sa oxå att när bilen blir "definitvt planerad" så brukar det gå ganska fort samt att Volvo ökar produktionstakten november o december för att få sålt bilarna på "rätt sida året". Hoppas, hoppas... Börjar blir rätt segt nu.

Så sant. Hoppas måste man få göra.
Konstigt att du fick så lång leverenstid. Det är ju nästan 19 veckor. Det normala brukar väl vara 8 - 10 veckor.
av demilson
rdesign11 skrev:
demilson skrev:Hoppet är ju som bekant det sista som lämnar en.

Så sant. Hoppas måste man få göra.
Konstigt att du fick så lång leverenstid. Det är ju nästan 19 veckor. Det normala brukar väl vara 8 - 10 veckor.

Ja, man blir lite konfunderad när så gott som alla övriga här på forumet verkar snitta 8-12 veckor på R-designen. Och specen var inte något extraordinärt. Hmm ??:-/
av s6025t
Att leveranstiden varierar så mycket beror på att vissa återförsäljare köper på sig tillverkningsplatser som är ändringsbara tills bilen blir definitivt planerad för att kunna leverera snabbare när de är slut hamnar nya beställningar sist i kö... om de inte säljer alla bilar tar dom hem dom som lagerbil med en "normal" utrustning som är lätt sålt....
Användarvisningsbild
av epostaren
Jag har beställt en 2,5FT och försäljaren berättade att bilarna (ca 10 st hade han beställt) redan var inordnade i produktionen och att jag kunde ändra det mesta fram till sista ändringsdagen, som var i torsdags. Om jag har förstått det hela rätt, så går det hyfsat fort nu när sista ändringsdagen är passerad? Man hoppas ju att det är så i alla fall ;-)
Användarvisningsbild
av rdesign11
Då kom beskedet då äntligen. Säljaren ringde idag och sa att jag kan hämta bilen på fredag :D
Det blir alltså leverens ungefär 1 vecka tidigare än utlovat. Gött mos som vi säger i Götet :)
av lobbysleeper
Härligt! Själv har jag hört varken bu eller bä från säljaren på sistonde, men varför skulle jag få den tidigare när alla göteborgare tränger sig före... Bara för ni bor nästgårds till fabriken. :roll:
Användarvisningsbild
av rdesign11
Jag mailade och frågade om leveranstiden kommer hålla. Det tog ett par timmar så ringde han och hade goda nyheter.
Han såg att att den fått regnummer så han kollade med Torslanda och då sa dem att den levereras på onsdag till Bilia.
Frågan är hur mycket längre du skall behöva vänta. Vet ju inte var du är ifrån men det kan ju inte ta så lång tid med frakten kan man tycka.
av lobbysleeper
Mailade säljaren imorse utan svar, men gissar att jag hör något imorgon.
Bilen ska till stockholm efter produktion.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18
Konstigt lampfel volvo 940

Får kolla det vid tillfälle. Ska ä[…]

Nej det låter inte särskilt troligt. Ex[…]

https://partsouq.com/ Leta fram artikelnummer. F[…]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]