- sön 14 nov 2010, 10:53
Severin skrev:Som andra säger så säger jag också att snö inte är så farligt och insatsen att avlägsna den kanske inte står i relation till den skada eller irritation den kan orsaka. Men i övrigt säger jag så här: om det krävs att en lastbil stannar en gång i kvarten och "fixas till" för att den inte skall vara till olägenhet eller fara för andra så är det väl så det måste bli? Jag skall inte behöva få en massa saker från en lastbil, eller något annat fordon, på mig. Att chauffören sedan inte vill göra det av olika anledningar skiter väl jag i. Det är chaufförens jobb och om det upplevs som ett problem så är det något mellan chauffören och arbetsgivaren.Staffan73 skrev: Har otaliga ggr legat bakom tradare som inte sett över sin last. I synnerhet vintertid när stora iskokor kommer farande.Hur tycker du vi ska göra åt det, vi kan inte stanna varje kvart-halvtimme för att försöka ta bort det när det ex snöar ymmnigt.
Man kan inte stanna överallt, stannar vi finns det en väldigt stor risk att vi blir kvar där
"I didn't hear the question but the answer is aliens"