Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rogga_855t5
När jag ska spola på vindrutan så tömmer bilen hela behållaren samt att torkarna går hela tiden ibland går dom i 10-20 min och ibland så stannar dom efter 10 sek.
Jag vet att det sitter någon typ av relä som styr spolningen när man trycker till en gång så spolar den i några sek.
Är det någon som vet problemet eller hört tallas om det????????? Jag fundera på om det kan vara spaken men vet ej.
Hjälp så snart som möjligt :)

Nu är poblemet löst det var den högra torkarmotorn som var trasig så nu funkar det.

Tack för svaren ch hjälpen :D
Senast redigerad av 1 Rogga_855t5, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
kolla om dina torkarmotorer går som dom ska..
Minns jag inte fel så upphör problemet om du kopplar ur den högra.
av *pettson*
Rogga_855t5 skrev:ok tack jag ska prova det. Den högra vad är den till om den inte har någon funktion om kopplar ur den?
Det är den högra som brukar trassla till sej och kortsluta.
av duratec
Kortsluta är väl inte riktigt det som händer... Utan snarare att dioden går sönder i dem vilket brukar resultera i att det går backström så länge torkarmotorn torkar vilket i sin tur innebär att pumpen till spolningen går så länge som torkarmotorn går.

Ett annat fenomen med dessa torkarmotorer är att de helt enkelt slutar röra sig, men det beror oftast på fett i motorn och det resulterar inte i att spolningen hänger sig.

Detta kan förövrigt hända båda motorerna...
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]