Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jag har en lite fundering kring nyckellös start av bilen. Är det en speciell nyckel eller är det enbart mjukvaran som är annorlunda? Går detta att eftermontera och i så fall....... Är det JÄTTEDYRT?

MVh Tomas
Väldigt intressant fråga, skulle vara trevligt att ha.
av JHg
- Speciell nyckel
- Speciella dörrhantag
- Flera antenner monterade runt om i bilen.

Tveksamt om det går att eftermontera...
kan man inte eftermontera volvos subwoofer så känns detta inte mycket lättare :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
nej det går inte att eftermontera. (mjukvaran går inte att köpa)
men om den funnits hade du bara behövt byta startnycklarna, dörrhandtagen, bakluckshandtaget, fjärmotagaren, kabekhärvan i taket, kabelhärvorna i alla dörrar. o säker nått mer
av perhall
Jag kan förstå att bilar inte är konstruerade för enkel eftermontering av denna typ av tillbehör. Det är nog ganska sällan keyless go ses som ett helt nödvändigt tillbehör. Dragkrok, ac, motorvärmare och annat "nödvändigt" brukar ju gå att eftermontera...
Användarvisningsbild
av Anders E
CarMan skrev:nej det går inte att eftermontera. (mjukvaran går inte att köpa)
men om den funnits hade du bara behövt byta startnycklarna, dörrhandtagen, bakluckshandtaget, fjärmotagaren, kabekhärvan i taket, kabelhärvorna i alla dörrar. o säker nått mer

Fy fan vad dyrt det låter även om det hade gått!
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja, ska du desutom betala nån för att riva ner hela bilen så man kan komma åt kabelhärvorna så lär det bli väldig dyrt.
av Moody
perhall skrev:Jag kan förstå att bilar inte är konstruerade för enkel eftermontering av denna typ av tillbehör. Det är nog ganska sällan keyless go ses som ett helt nödvändigt tillbehör. Dragkrok, ac, motorvärmare och annat "nödvändigt" brukar ju gå att eftermontera...
Eftermontera AC? Förekommer det verkligen?
Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]

S80 -99 styrservo

Tack. Då kan detta vara det som är fele[…]

Nej, det har jag inte, är min mors bil s&arin[…]