Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
Bältet i baksätet åker inte in som det ska?
Är bara byta hela skiten eller är det fjäder eller något man kan byta eller spänna?
Någon som har bra lösning på detta?
Misstänker att de är griniga på besiktnigen om inte bältet åker tillbaka som det ska.
Bilen är volvo v70 -04
av greenbay
Prova att "motionera" bältet, dvs dra det helt ut och släpp det så långt det går, upprepa. Ibland hjälper detta.
/greenbay
Användarvisningsbild
av CarMan
Det går inte byta lös fjäder, o det är svårt att byta komplet bälte.
Kolla så alla plastbitar sitter som dom ska där bältet försvinner in. Smörj sen själva bältet med klibbfri silikonspray
av wohlfie
CarMan skrev:Det går inte byta lös fjäder, o det är svårt att byta komplet bälte.
Kolla så alla plastbitar sitter som dom ska där bältet försvinner in. Smörj sen själva bältet med klibbfri silikonspray
Klibbfri silikonspray. läste något om detta. värt o testa.
Heter sprayen något specielt? finns det på typ bensin mack?
Användarvisningsbild
av CarMan
CSC har nått som heter silikonspray.
av wohlfie
CarMan skrev:CSC har nått som heter silikonspray.
Okej skriver ner o spanar på bensin macken imörn.
tack för tipset, kanon:)
av Fred
Jag tror Carman menar CRC...samma märke som gör den legendariska 5-56. Deras silikonspray är underbar att jobba med! Grymt mycket bättre än Biltemas som klibbar. Man kan lätt bli lite överentusiastisk när man börjar använda CRCs silikonspray...sprayar allt möjligt som behöver lite glid! :lol:
av wohlfie
Mycket nöjd..
Spraya med detta idag o gud vilken skillnad.. höll på åka med in:P
Kan starkt rekommendera detta om bältet går lite segt.

Jag gjorde så här: Drog ut bälte max, torka med en trasa för o få bort lite skit. sen dusch jag på silicon på bälte hela vägen, Lagom.
Sen motionera jag bältet 5gånger, märkte redan vid andra gången att det gick bättre..
Sista gången gick det med en himla fart:) Som nytt:)

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]