Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Huzzi
Tjena allihop!

Nu har min v70 börjat bete sig väldigt konstigt och tänkte höra med er om det är någon här som har haft samma problem eller vet vart man ska börja felsöka..

Igår när jag skulle åka till jobbet så skulle jag starta bilen, Då startade den men gick väldigt ojämt och dåligt på tomgång så stängde av o löft på batteri polerna för att se om det hjälpte, Det hjälpte lite så startade den och åkte en bit sen dog den igen.. När jag försökte starta den igen så bara går den piss o dör igen efter max 5 sekunder.. Så bogsera tillbaka den.. Sen när jag kom hem efter jobbet så testade jag att starta den igen.. Då gick den piss till att börja med, men lät den stå ett tag då blev den bättre och jag testade att varva den lite och verkade funka fint. Då tänkte jag passa på att flytta på den så la i backen o kom typ en halvmeter sen så dog den igen..

Är det någon som vet vad det här kan vara eller om det går att mäta alla olika givare o så vidare..

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=40

Har läst den där tråden så där finns det ju många olika teorier, Men bara utbytta delar ingen mätning om delarna är trasiga..

Mvh Jimmy
Varit ute o kollat lite idag.. alla stift ser fina ut, och alla har bra och fin gnista.. även kollat i fördelaren och där var det torrt utan sprickor, slipade upp ytorna lite lätt på "stiften" som går ut till tändkablarna även lite på rotorn..
"Lyssnat" på bränslerelät och de klickar, pumpen hörs (bränslefiltret igensatt?)

Prövade att starta den efter det här 1 timme senare, Den gick lite dåligt i några sekunder sen gick den upp till typ 1050-1150 varv på tomgången och lambdalampan började lysa, sen efter någon minut så började den blöddra för att sen dö igen..

Kollade även oljan ett par gånger medans den var igång, för tyckte jag såg lite vit sörja på oljestickan.. Så kollade flera gånger och det kom mer och mer.. Dock inte jätte mycket men man kan se det.. Topppackning?

Tacksam för svar! :)
av *pettson*
Enkelt att berätta vart du ska felsöka först. Du fick ju en tänd motorlampa. Då fick du också en felkod. Läs ur felkod/er. Utgå därifrån med din felsökning. Ta inte för givet att koden har rätt utan se den som en fingervisning.
av *pettson*
Är säker på att ingen av oss vet ett dugg mera än du vet. Inte innan vi får några indikationer från dej på vad systemet tycker.
Visst kan vi spekulera och gissa? Men det lär bli samma träffsäkerhet som Saidas efterträdare läser i spåkulan med..
kolla kontaktstycket till din abs box den sitter på förarsidans fjädertorn i en plåtbygel, där satt felet på min,, hade samma symptom som du bara att min baksköt (missfire). det hade erjat i kontakten det löste sig med CRC 2-26 spray :)
Sevenfold skrev:kolla kontaktstycket till din abs box den sitter på förarsidans fjädertorn i en plåtbygel, där satt felet på min,, hade samma symptom som du bara att min baksköt (missfire). det hade erjat i kontakten det löste sig med CRC 2-26 spray :)
hmm okej låter ju jävligt konstigt... Men får ta och kolla upp det där imorgon och se om det hjälper! :) Det är den som sitter under bromsservot va? :)

Mvh
Köp en OBDII läsare på biltema för 799kr så kan du själv läsa ut dina felkodrer
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]