Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
Tja, då har man fått bilen idag då :mrgreen: Säljaren ville att jag skulle komma imon men drog en vals om att jag inte kunde då 8) Så vid 16:55 rulla jag ut från återförsäljaren med min nya bil :)

Det tråkiga va ju att 17:15 så skulle jag plocka upp en jobbarkompis för vi börja jobba kl 18. Men jag återkommer :) Det lilla jag hunnit köra så går bilen som en dröm. Tyst och känns som en stridsvagn (positivt) på vägen trots is och halka. 8)
av greenbay
KUL!
Då får du ändra text i din profil nu...
/greenbay
av Lazy
ZizzoZ skrev:Tja, då har man fått bilen idag då :mrgreen: Säljaren ville att jag skulle komma imon men drog en vals om att jag inte kunde då 8) Så vid 16:55 rulla jag ut från återförsäljaren med min nya bil :)

Det tråkiga va ju att 17:15 så skulle jag plocka upp en jobbarkompis för vi börja jobba kl 18. Men jag återkommer :) Det lilla jag hunnit köra så går bilen som en dröm. Tyst och känns som en stridsvagn (positivt) på vägen trots is och halka. 8)
GRATTIS!
Jag går och väntar på min D3:a (leverans V.47) har två bekanta som har kört med D3:an 500-600 mil nu och båda är mycket nöjda med motorn, dom ligger på en förbrukning just nu på 0,61 resp. 0,63 blandad körning.
av Xavante
Grattis!
Kul att du verkar nöjd. Många härliga mil i helgen nu :)
Själv blir det första "långturen" , 35 mil i helgen. Ska bli kul att sträcka ut lite :lol:
Användarvisningsbild
av opA
Bild
Användarvisningsbild
av CarMan
ZizzoZ skrev:Tja, då har man fått bilen idag då :mrgreen: Säljaren ville att jag skulle komma imon men drog en vals om att jag inte kunde då 8) Så vid 16:55 rulla jag ut från återförsäljaren med min nya bil :)
Relativ vanligt att kundena på olika sätt bara måste ha bilen hur fort som helst (mot bättre vetande)
Ofta kan det vara så att bilen då båste tilbaka för en dragmontering eller tillbaka för en regbesiktning, o hur kul är det igentligen med facite i hand att behöva krångla, bara för att få bilen nån dag tidigare?

en annan sak är ju att man gör sig själv en björntjänst, om säljaren trycker in en leverans så har han ofta inte tid at gå igenom bilen på samma sätt som han hade tänkt att göra. Idag är en grundlig genom gång av bilen & anlägningen en viktig del i bilaffären.
av VXC70
att säljarn ville att han skulle komma imorgon har inte det nått med att det typ är som en cermoni när en kund hämtar ut sin bil?
Användarvisningsbild
av CarMan
VXC70 skrev:att säljarn ville att han skulle komma imorgon har inte det nått med att det typ är som en cermoni när en kund hämtar ut sin bil?
Alla gånger hade säljaren mer tid på den dan han villa lämna ut bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Både säljaren & företaget har allt at vinna ekonomiskt på att få bilen levererad till kund så fort som möjligt, så ingen sitter o små håller på en bil bara för att det är skoj.
av perhall
CarMan skrev:Både säljaren & företaget har allt at vinna ekonomiskt på att få bilen levererad till kund så fort som möjligt, så ingen sitter o små håller på en bil bara för att det är skoj.
Du har helt rätt och detta är viktigt att betona. Om de håller bilen så betyder det likviditetsförlust för åf, irriterad kund etc. Men om de inte kan leverara direkt pga dragkrok etc beror det ju oftast på att verkstan har andra job och tar dragkroken inom 3 dgr, den dag det passar, helt ok tycker jag.../PH

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]