Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockep83
Har tänkt sätta in xenonljus på min s60 från 2002. tänker köpa konverteringsatser för både hel och halvljus från typ xenonkungen... Är det något speciellt jag bör tänka på??? har jag can-bus i min bil eller?? kommer jag få upp felmeddelanden om lampfel???
berätta hur ni gjort:)

Mvh
av jockep83
har bestämmt mej för att bara sätta in xenon i helljuset, men ska jag beställa xenonkonvertering för can-bus eller den vanliga????
I halvljuset får det bli Philips Xtreme lampor som jag tror ger bra ljus:)
och då slipper jag väl "lampfel" och shuntar och dyligt???
av mikebike
Du skall beställa "vanlig", men sedan är frågan vilka satser som är lämpliga för helljus?
Den satsen jag satte in behöver ungefär en sekund för att ge max styrka och det känns inte optimalt i ett helljus.
Jag läste någonstans att satser med slim-ballast tar längre tid på sig för att tända, främst när det är kallt. Mina var inte slim......
av jockep83
okay intressant vetande..... kanske man inte ska stirra sig blind på pris då???? jag byter till xenon eftersom jag vill ha bättre ljus, har någon nått at rekomendera??? själv så har jag hittat massa mellan 495kr-1895kr.....
vad ska man välja???
av ercmeister
köp från xenonkungen! aldrig vart något problem för mig när jag beställt därifrån och det är inga skitsaker som du får heller :) "Xenonkungen power xenonljus 5000K" installera jag i min pappas förra bil! blev skit bra! men som sagt det tar ett tag innan du når maximal styrka på helljuset tyvärr =/ men när det väl är "igång" så äre så j-vla mycket bättre! :D

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]