Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

jag hittade en tid i vansbro idag istället så nu är den besiktad med dom klassiska tre tvåorna, varför får jag aldrig igenom en bil på första försöket hur jag än anstränger mej :roll:

1. Vevhusventilation inte ansluten
2. tuta ur funktion (lät för lite fast det sitter en ny tuta i den)
3. handbroms ur funktion (dom drog av gaffeln på långa vajern :evil: )

annars hade jag perfekta bromsvärden och dom berömde hur fin den är under med tanke på hur mycket gräs det hänger överallt
Långa handbromsvajern är lite småjobbig att byta, tutan ska jag kräva en ny men vevhusventilationen verkar drygast för den är helt tät i den så motorn läcker olja överallt med locket på :roll:
Skulle starta bilen idag och det var precis batteriet orkade med och när den brummade igång så började den med ett pipande/vinande oljud som lät som en varningssignal. när jag började leta runt i bilen så öppnade jag mittenfacket och insåg att jag lyckats trycka ner locket såpass att jag slagit på bensinvärmaren så om jag sätter dit kablarna till bensinpumpen ska den nog fungera riskfritt när fläktarna iaf går :P
slängde mej i bilen i morse sen som jag var och först tog strömmen i batteriet slut. När jag väl lyckats få liv i den så hann jag 200m innan den dog och det var bara att bogsera hem skiten igen och låna en bil.
När jag kom hem från jobbet satte jag på laddaren och åkte iväg och köpte bensin och hällde i den för jag trodde det var slut. Tyckte det verkade lite konstigt att den skulle dragit 2l/milen men den startade till sist och när jag drog iväg mot macken kom jag 300m innan den dog precis likadant igen :roll:
Då hällde jag i ännu mer bensin och jag kom några hundra meter igen innan den dog på nytt. Då tjuvkopplade jag tankpumpen och jodå, den var död.

Bogsering hem igen (lyckat att man köpte automat) och började byta tankarmatur. Kablarna in i armaturen hade såklart gått av men nu sitter det efter många (och jag menar många) svordomar och skinnflådda knogar en frisk plastarmatur i den men den vill fortfarande inte starta fast den får bensin och startgas :roll: Jag tror och hoppas att den bara är sur...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18

Ja, utvecklingscentrumet NorthVolt Labs i Väs[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skoter[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(