Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av camaro69
matzen10 skrev:Inatt läste jag här att Sverige har det starkaste varumärket av 38 jämförda länder. Till följd av hur den ekonomiska krisen har hanterats. Gör mig stolt att vara svensk medborgare!
Jag tror inte att situationen hade varit lika gynnsam utan Alliansen vid rodret. Men för min egen del har jag inget emot en 2:a eller 3:e plats om de som är sjuka hade behandlats med den värdighet som anstår en svensk välfärdsmedborgare. Förhoppningsvis blir det nu ändring på hur politikerna styr Försäkringskassan; åtminstone har det antytts det i kvällspressen.
Men ändå...känns kul att få ta del av positiv omvärldskritik som motvikt till de strama åren som följt på sommaren 2008 då amerikanarnas finansiella strukturer krackelerade.

/Matz
Matz

Detta ämne förtjänar en alldeles egen tråd , istället för att bli ihopblandat med valet.
Annars drunknar det i den allmänna villervallan.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jaha nu har det nog hänt. Före valet sade Mona att de rödgröna skulle aldrig genomdriva förslag med stöd av Sverigedemokraterna vare sig aktivt eller passivt. Vad sade hon? Aldrig någonsin, aldrig i någon fråga, aldrig någonstans, aldrig. Men man kan undra hur de rödgröna och SD har kommit fram till exakt samma summa (670 milj)i sina förslag på besparingar i regeringskansliet, och de kommer samtliga rösta för att fälla regeringen i denna fråga. Åtminstone säger de det.
Användarvisningsbild
av Variosboy
KKR skrev:Jaha nu har det nog hänt. Före valet sade Mona att de rödgröna skulle aldrig genomdriva förslag med stöd av Sverigedemokraterna vare sig aktivt eller passivt. Vad sade hon? Aldrig någonsin, aldrig i någon fråga, aldrig någonstans, aldrig. Men man kan undra hur de rödgröna och SD har kommit fram till exakt samma summa (670 milj)i sina förslag på besparingar i regeringskansliet, och de kommer samtliga rösta för att fälla regeringen i denna fråga. Åtminstone säger de det.
Och vad är det som säger att inte SD "apar efter" S i denna fråga??
Ska S byta åsikt för att SD tycker likadant, eller hur ska dom göra!?!?
Användarvisningsbild
av SvenB
Variosboy skrev:
Nej givetvis inte. Men Mona skulle inte varit så kaxig. Och det verkar ju lite misstänkt att båda får fram exakt samma summa i besparing utan att tala med varandra. Men jag tror att de rödgröna har större behållning av att "nypa till" regeringen än SD.
Användarvisningsbild
av bjompa
Variosboy skrev:
KKR skrev:Jaha nu har det nog hänt. Före valet sade Mona att de rödgröna skulle aldrig genomdriva förslag med stöd av Sverigedemokraterna vare sig aktivt eller passivt. Vad sade hon? Aldrig någonsin, aldrig i någon fråga, aldrig någonstans, aldrig. Men man kan undra hur de rödgröna och SD har kommit fram till exakt samma summa (670 milj)i sina förslag på besparingar i regeringskansliet, och de kommer samtliga rösta för att fälla regeringen i denna fråga. Åtminstone säger de det.

Å vad är de som säger att inte S "apar efter" SD????????????????
Användarvisningsbild
av Staffan73
Då SD är det enda partiet med ett vettigt motorprogram så var valet inte särskilt svårt.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu har jag inte kollat upp siffrorna. Men hörde på rapport för några dagar sedan att de hade kommit fram till olika summor men att SD skulle rösta för de "rödgrönas" förslag för att det ändå var ganska likt.
Som jag tolkar det så är det SD som väljer att stödja S,V,MP och inte tvärt om.

Håller med Variosboy. Man kan ju inte lägga ner sin politik bara för att SD tycker samma sak.
Att rösta på samma sak och att samarbeta är ju inte riktigt samma sak.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5